۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۹۷۲۳۹
امام جمعه نور:

خاورمیانه اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور، خیزش های مردمی در منطقه را ناشی از تأثیرات انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز خاورمیانه اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است.
امام جمعه نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، در خطبه های امروز نمازجمعه این شهرستان با بیان این که آمریکا امروز بر سر دو راهى قرار گرفته است، گفت: در یک سو خواسته مردم مصر که همان دموکراسى و برگزارى انتخابات است قرار دارد و در سوى دیگر اخوان المسلمین به عنوان اصلى‏ترین گروه مخالف دولت مصر حضور دارد که به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهورى به پیروزى خواهد رسید.

وی افزود: در سى سال حاکمیت حسنى مبارک بر مصر، این کشور به یک بمب اجتماعى تبدیل شده است چرا که مردم این کشور در این مدت با مشکلات بسیارى از جمله بیکارى و تأمین مسکن روبه رو بودند.

امام جمعه نور ادامه داد: سقوط حاکمیت حسنى مبارک در مصر تهدیدى جدى براى منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام امیری خیزش های مردمی در منطقه را ناشی از تأثیرات انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز خاورمیانه اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است.

امام جمعه نور در بخش دیگری از سخنان با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر تصریح کرد: 22 بهمن، مظهر اقتدار و عزم ملى‏ و راهیپیمایی امسال باید باشکوه تر و پرشورتر از همیشه برپا شود.

خطیب جمعه نور همچنین به اعتقادات جوانان اشاره کرد و گفت: تعلیم و تحکیم اعتقادات جوانان از مسائل مهمی است که والدین و مربیان باید در تربیت فرزن به آن توجه کنند.

امام جمعه نور اظهار داشت: تقویت اعتقادات هم انسان را رشد و نمو می دهد، و هم سدی است محکم در برابر شبهات بیگانگان و نگهدارنده از انحراف ها و انجام گناه، در این بین اعتقاد به توحید و معاد نقش مهم و تعیین کننده دارد.

وی با تاکید بر وفای به عهد والدین اذعان داشت: اسلام بر عملی کردن وعده هایی که پدران و مادران به فرزندان خود می دهند تأکید فراوان دارد؛ چراکه والدین با عمل نکردن به وعده ها، شخصیت فرزندان خود را تحقیر کرده و به آنان درس دروغگویی می دهند و با گفتار بی عمل خود سخنانی را هم که در آینده خواهند گفت، از پیش بی اعتبار می کنند.

گفتنی است، نمازگزاران نور همچنین در پایان اقامه نماز جمعه برای حمایت از مردم مصر از مسیر مصلای الغدیر تا میدان امام خمینی(ره) این شهر با مشت های گره کرده به راهپیمایی پرداختند./950/پ202/س
ارسال نظرات