۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۹۸۵۵۵
خبرنگار شبکه پرس تی‌وی:

مبلغان پیام ولایت را به جهانیان منتقل کنند

خبرگزاری رسا ـ خبرنگار شبکه پرس tvگفت: با توجه به هجمه ای که از سوی استکبار علیه رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد، مبلغان وظیفه دارند پیام ولایت را به جهانیان منتقل کنند.
تزئيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم هاشمی، خبرنگار شبکه پرس tv، در یادواره «بانوی با فضیلت؛ استاد طاهایی»، که 27 بهمن ‌ماه در تالار همایش ‌های صدا و سیمای خراسان رضوی، در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ولایت فقیه رکنی است که امروز مورد توجه همه رسانه‌ ها و کشورها قرار گرفته است که از آن جمله می ‌توان به خبرهای هفته پیش در رسانه های خارجی اشاره کرد که در مورد ولایت فقیه صحبت شده است.

وی با بیان اینکه امروزه تمامی هجمه‌ها به سمت رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: با توجه به این هجمه ها علیه رهبر معظم انقلاب، مبلغان وظیفه دارند پیام ولایت را به جهانیان منتقل کنند.

استاد طاهایی همواره بر موضوع ولایت فقیه تاکید داشت

هاشمی با اشاره به اینکه استاد طاهایی همواره بر موضوع ولایت فقیه تاکید داشت، افزود: در حال حاضر عشق به ولایت ‌فقیه در داخل کشور و خارج از آن مطرح است زیرا رهبریت موضوعی مهم در جامعه اسلامی به شمار می رود.

وی دنیا را تشنه معارف الهی دانست و خاطر نشان کرد: با این وجود، در کشورهای مختلف مبلغانی که بتوانند نیازهای بانوان را برطرف کرده و به سوالات آن‌ ها پاسخ دهد، کم هستند یا وجود ندارند.

کتاب‌ های استاد طاهایی به زبان‌ های زنده دنیا ترجمه شوند

خبرنگار شبکه پرس tv بر الگوگیری از استاد طاهایی و ارائه آن به شیعیان و جهان اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: اکنون زنان غرب به بن بست رسیده‌ و تشنه معارف الهی هستند از این رو ترجمه کتاب‌ های استاد طاهایی به زبان‌ های زنده دنیا امری ضروری است.

همچنین در این مراسم، زهرا تهرانیان، معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجس مشهد، در میزگردی که با حضور اعضای یادواره استاد طاهایی برگزار شد، بزرگ ترین هنر اسلام را تربیت انسان کامل و جامعه ایده ال عنوان کرد که یکی از این انسان های کامل استاد طاهایی است و اظهار داشت: از جمله فاکتورها در سیره مدیریتی استاد طاهایی می توان به اخلاص، تقوا، نظم در امور، آگاهی و دانش افزایی، مدیریت بر منابع انسانی، ایجاد روحیه همدلی و خداباوری در دیگران، مشورت و ... اشاره کرد.

تاکید استاد طاهایی بر تقوای حضور در اجتماع

وی با بیان اینکه تقوا از شایسته های مدیریت بایسته است، تصریح کرد: استاد طاهایی تاکید می کردند، تقوایی که مدنظر من است تقوای حضور در اجتماع است نه تقوای پرهیز.

تهرانیان به سخن آیت الله مظاهری در مورد استاد طاهایی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان فرموده اند استاد طاهایی به حق پیش از آنکه به فکر اصلاح دیگران باشد قلب خود را با نور حق اصلاح کرده بود.

وی ویژگی دیگر استاد طاهایی را گزینش دقیق نیرو در راستای عملکرد موفق بیان کرد و افزود: فراگیری تخصص های روز و گسترش آموزش ها در مباحث اخلاقی از دیگر ویژگی های استاد به شمار می روند.

کتاب «سیری در فدک»؛ مهم‌ ترین جلوه از فعالیت ‌های استاد طاهایی

همچنین امیر بوذری، رییس کمیته ارزشیابی یادواره «بانوی با فضیلت؛ استاد طاهایی»، در این میزگرد، کتاب «سیری در فدک» را مهم‌ ترین جلوه از فعالیت ‌های استاد عنوان کرد و گفت: استاد طاهایی در شرح ادعیه از جمله مکارم اخلاق و مناجات شعبانیه، به راهکارهای جالبی برای نسل جوان برای آشنایی با معنویت و عرفان اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه استاد در هر برهه از زمان با افزایش شناخت از مسائل روز، به فعالیت در بین بانوان می پرداختند، یادآور شد: ایشان در برهه ‌های مختلف، مباحث خاصی را مورد بحث قرار می ‌داد، به عنوان مثال در دهه 70 بحث مقام زن در اسلام موضوع اصلی سخنرانی ایشان را تشکیل می ‌داد و در دهه 80 جالب ‌ترین بخش سخنان استاد، نگاه عاشقانه و عارفانه وی به دین بود، آن هم در دهه ‌ای که عرفان‌ های مدعی فارغ از معنویت بیداد کرده و جریاناتی وجود دارد که می‌ خواهند فارغ از الوهیت به ما باور دهد.

بوذری با بیان اینکه استاد طاهایی از سال 62 تا سال 88، 725 جلسه را در عصرهای سه شنبه در مکتب نرجس تشکیل داده است، افزود: هماهنگی این دروس با زمان و همگامی با تاریخ و درک ضرورت زمان از ویژگی‌های این دروس به شمار می‌روند که محوریت اصلی این جلسات را می توان به سه بخش تفسیر موضوعی، سیر در آیات و تربیت اسلامی تقسیم کرد.

وی با اشاره به اینکه روش برداشت استاد از قرآن، روشی جدید بود، ابراز داشت: استاد طاهایی تنها به دنبال بررسی آیه و حدیث نبودند بلکه می‌ خواستند آیات را کاربردی کرده و آن را در متن زندگی مردم وارد کنند.

رییس کمیته ارزشیابی یادواره «بانوی با فضیلت؛ استاد طاهایی» با بیان اینکه عطر ایمان و مزه معنویت در سخنان استاد موج می‌ زد، تصریح کرد: استاد بسیاری از خانواده ‌ها را با ایمان آشنا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل شخصیت جامعی که استاد طاهایی داشت، می‌ توان درباره ابعاد زندگی استاد، یک کتاب نوشت.

بوذری با اشاره به اساتید بانو طاهایی، بیان داشت: با نگاهی به کسانی که تعلیم و آموزش استاد طاهایی بر عهده داشتند، اسامی کسانی از جمله رهبر معظم انقلاب، میرزا جوادآقا تهرانی، شهید هاشمی‌نژاد و بزرگان دیگری به چشم می‌خورد که هر یک از این افراد کافی است که یک شاگرد نخبه پروش دهند.

وی با بیان اینکه شجره طیبه مکتب نرجس، اردوی مبارزه با جهل و خرافه‌ پرستی بود، تأکید کرد: میوه‌های دین‌باوری و تربیت نسل معتقد با ایمان عمیق، همچنان از این درخت بارور می ‌روید.

در ادامه این نشست، رمضانی از ارائه کنندگان مقالات، مقاله خود پیرامون خانواده، مدیریت و مقابله با تهاجم فرهنگی را ارائه کرد.

به یادگار گذاشتن مکتب نرجس(س) بیانگر حیات طیبه استاد طاهایی است

همچنین عفت شریعتی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این میزگرد با بیان اینکه به یادگار گذاشتن مکتب نرجس(س) و ایجاد شعب مختلف این مدرسه، بیانگر حیات طیبه استاد طاهایی است، گفت: زندگی استاد طاهایی بیانگر این آیه شریفه است که می فرماید: «من عمل صالحا من ذکر او انثى و هو مؤمن فلنحیینه حیوة طیبة، و لنجزینهم اجرهم باحسن ما کانوا یعملون»، هر آن کس که عمل صالح بجا آورد، چه مرد باشد و چه زن، به شرطى که عملش توام با ایمان شود، بر او زندگى طیب و پاکى داده و اجرشان بر طبق بهترین عملى که مى‌کردند، مى‌ دهیم.

وی به نقش استاد طاهایی در ایجاد حیات طیبه در زندگانی مردم و در جان‌ ها و دل ‌های بیدار اشاره کرد و افزود: استاد طاهایی خود را به وجه‌الله پیوسته کرد و توانست اینگونه مایه خیرات بسیاری در بین مردم به ویژه بانوان باشد.

شریعتی بر استفاده بهینه از پژوهشگران حوزه و دانشگاه تأکید کرد و ادامه داد: امیدواریم یک روش راهبردی جهت تحقق اهداف عالی اسلام و انقلاب به ویژه در مورد زنان تدوین شود.

وی با بیان اینکه اثر بخشی انقلاب در حرکت های جهانی انکارناپذیر است، بیان داشت: امروز در جهان اسلام شاهد بیداری مسلمانان علیه سرمداران و حکومت ‌های دست نشانده هستیم که این امر بیانگر تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر سایر کشورها است./934/ت301/ص
ارسال نظرات