۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۹۸۷۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

هفته وحدت تجلی انسجام اسلامی بین پیروان راستین پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، هفته وحدت را تجلی انسجام اسلامی بین پیروان راستین حضرت محمد(ص) دانست و گفت: امت اسلامی باید با تکیه بر نقاط مشترک دینی در تقویت وحدت و همدلی میان خود تلاش بیشتری کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در نشست هم اندیشی مهارت های گفتمانی اساتید بومی در رشت، با گرامی‌داشت هفته وحدت‌ گفت: این هفته فرصت مناسبی برای نشان‌دادن وحدت و برادری مسلمانان به جهانیان است.

وی، وحدت و همدلی را مهم‌ترین عامل خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان‌ امت‌‌ اسلامی دانست و افزود: امروز دشمنان همه تلاش و سرمایه‌گذاری خود را برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان به به کار گرفته‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان‌ ادامه داد: دشمنان اسلام فهمیده‌اند که مؤثرترین راه نفوذ در کشورهای اسلامی شکستن زنجیره وحدت و یکپارچگی مردم هوشیار است و به همین علت همه تلاش خود را در این جهت مصروف می‌کند.

وی‌ تفرقه و دودستگی را عامل شکست امت‌‌ اسلامی دانست و گفت: برای اجتناب از این آفت مهلک باید با نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر و ایجاد رأفت و صداقت و وحدت، از غرق شدن در گرداب هلاکت رهایی یافت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: تفرقه ریشه جدال و زمینه‌ساز بحران در جامعه است و هر حرکتی که نشانی از تفرقه و جدایی در آن باشد، گامی به سوی نابودی و انهدام جامعه است.
 
حجت الاسلام یاری، هفته وحدت را تجلی انسجام اسلامی بین پیروان راستین حضرت محمد(ص) دانست و خاطرنشان کرد: همه امت های اسلامی باید با تکیه بر نقاط مشترک دینی در تقویت وحدت و همدلی میان خود تلاش بیشتری کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به خیزش‌های مردمی در خاورمیانه گفت: امروز در سایه وحدت امت اسلامی خاورمیانه اسلامی در حال شکل‌گیری است.

وی  در ادامه سخنان خود با قدردانی از ملت ایران به دلیل حضور حماسی آنها در 22 بهمن امسال‌ گفت: حضور مردم در 22 بهمن امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود.

حجت الاسلام یاری، فتنه 25 بهمن امسال را خائنانه بر شمرد و اذعان کرد: دستگاه قضایی و امنیتی باید هر چه سریع‌تر عاملان این فتنه را به سزای اعمالشان برساند.

وی همچنین برگزاری نسشت‌های گفتمان‌های دینی را مفید ارزیابی کرد و افزود: گفتمان های دینی یک روش اطلاع رسانی به صورت حضوری در جمع دانش آموزان و دانشجویان است و باید به شیوه‌های مختلف این گفتمان‌ها ادامه داشته باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان به شرایط فرهنگی موجود در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: هدف و انگیزه تمام هجمه‌های دشمن، تحریف در محتوا، مسائل و اعتقادات دینی است./950/پ202/س
ارسال نظرات