۰۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۹۸۸۰۸
مدیر بنیاد مهدویت گیلان:

وحدت امت اسلامی زمینه‌ساز جهانی‌شدن اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد مهدویت گیلان با اشاره به این که وحدت همه ادیان الهی حول محور توحید ضروری است، گفت: وحدت میان ادیان الهی از ایجاد مذاهب دروغین و نحله‌های انحرافی جلوگیری می‌کند.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت
حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) رشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، هفته وحدت را تجلی انسجام اسلامی بین پیروان راستین حضرت محمد(ص) دانست و گفت: امت اسلامی باید با تکیه بر نقاط مشترک دینی در تقویت وحدت و همدلی میان خود تلاش بیشتری کنند.

وی‌ تفرقه و دودستگی را عامل شکست امت‌‌ اسلامی دانست و گفت: برای اجتناب از این آفت مهلک باید با نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر و ایجاد رأفت و صداقت و وحدت، از غرق شدن در گرداب هلاکت رهایی یافت.

حجت الاسلام لاکانی خاطرنشان کرد: تفرقه ریشه جدال و زمینه‌ساز بحران در جامعه است و هر حرکتی که نشانی از تفرقه و جدایی در آن باشد، گامی به سوی نابودی و انهدام جامعه است.

وی با اشاره به این که تشیع و اهل سنت نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند، اظهار داشت: اگر در این اشتراکات وحدت داشته باشیم، زندگی مسالمت آمیز همراه با صلح خواهیم داشت.

این کارشناس مذهبی، با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مسأله وحدت‌ تصریح کرد: همه مسلمانان موظف به حرکت در راستای وحدت بین شیعه و سنی هستند.

حجت الاسلام لاکانی ادامه داد: کسانی که وحدت را خدشه‌دار کنند، به اصل دین، اسلام و نظام اسلامی خیانت کرده‌اند.

مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) رشت، وحدت را مسأله‌ای ولایی در جامعه عنوان و تأکید کرد: همه ارگان‌ها و نهادهای سازمانی باید به مسأله وحدت توجه کنند.

وی‌ با بیان این که مسأله وحدت را نباید تنها بر زبان جاری کرد؛ بلکه به منصه ظهور و عمل نیز رساند، افزود: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های خوبی برای وحدت بین شیعه و سنی انجام شده است.

حجت الاسلام لاکانی‌ به دشمنی غرب و استکبار جهانی برای از بین بردن وحدت مسلمانان اشاره و خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این هجمه تبلیغاتی ایستادگی و مقاومت کنند.

وی‌ با اشاره به این که همه ادیان الهی باید حول محور توحید با هم اتحاد و وحدت داشته باشند، بیان کرد: وحدت میان ادیان الهی از ایجاد مذاهب دروغین و نحله‌های انحرافی جلوگیری می‌کند.

مسؤول طرح هجرت گیلان با اشاره به خیزش‌های مردمی در خاورمیانه گفت: امروز در سایه وحدت امت اسلامی خاورمیانه اسلامی در حال شکل‌گیری است./950/ت302/س

ارسال نظرات