۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۹۸۸۶۴
در همایش مقاومت و بیداری اسلامی مطرح شد؛

ویژگی ها و شاخص های ممتاز مردم مصر به روایت معاون بین الملل حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه تحولات اخیر در کشورهای منطقه از جمله مصر را از ابعاد مختلف قابل تحلیل و ارزیابی دانست و به تبیین شاخصه ها و ویژگی های ممتاز مردم مسلمان این کشور پرداخت.
حجت الاسلام زماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه و رایزن فرهنگی پیشین جمهوری اسلامی ایران در کشور مصر، شامگاه سه شنبه در همایش مقاومت و بیداری اسلامی که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، تحولات اخیر و خیزش امت اسلامی را ناشی از انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد مردم مصر، تاکید کرد: کشور مصر در جهان دارای ویژگی ها و شاخص های منحصر به فردی است.

حجت الاسلام زمانی، با اشاره به قدمت تمدن چهار هزار ساله مصر، خاطرنشان کرد: مصر بزرگ ترین کشور عربی با جمعیتی حدود هشتاد میلیون نفر است و دانشگاه الازهر این کشور نیز با یک هزار سال سابقه و قدمت بزرگ ترین و متنفذترین دانشگاه در جهان اسلام است که نیم میلیون دانشجو دارد.

رایزن پیشین فرهنگی کشورمان در مصر، مصر را قوی ترین کشور عربی در علوم دینی دانست و ابراز داشت: ارتزاق علمی کشورهای عربی از مصر است و حتی کشور عربستان نیز سر سفره الازهر نشسته است.

وی پایگاه تفکر اسلام انقلابی در جهان عرب و اهل سنت را شاخصه دیگر مصر ذکر و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که قوی تر از مصر تفکر اسلام انقلابی را در جهان مطرح کرده است.

حجت الاسلام زمانی پرچمداری مبارزه با رژیم صهیونیستی و از سویی دیگر حامی جدی این رژیم در دوره انور سادات و حسنی مبارک را از دیگر وجوه تمایز کشور مصر دانست و گفت: در دوره حسنی مبارک کشور مصر به بزرگ ترین سد در برابر نجات فلسطین تبدیل شد.

وی با بیان اینکه مردم مصر از سطح آگاهی سیاسی خوبی برخوردار هستند، ابراز داشت: مردم این کشور نگاه مثبت و عشق به انقلاب اسلامی، امام، رهبری و مسؤولان نظام و ملت اسلامی ایران دارند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه، مصر را مظهر و جلوه گاه محبت به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) در بین کشورهای عربی دانست و بیان داشت: متاسفانه یا خوشبختانه باید اذعان کرد التزام مردم مصر به آداب دینی از جمله حجاب بیش از ایران است.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: 95 درصد دختران و زنان مصری محجبه شرعی هستند و بدحجابی که بعضا در برخی شهرهای ایران مشاهده می شود در این کشور به چشم نمی خورد.

وی افزود: مصر پایگاه قاریان بزرگ جهان است و تحولاتی که در این کشور مسلمان روی داده از جهات و ابعاد مختلف قابل تحلیل و ارزیابی است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات