۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۹۹۰۴۵
امام جمعه نور:

دفاع به موقع از ارزش‌های دینی ویژگی روحانیت انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با بیان این که بسیاری از فتنه‌های سه دهه اخیر با هوشیاری علما و روحانیت و همراهی ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی خنثی شد، گفت: دفاع به موقع و جانانه از ارزش‌های دینی و اسلامی یکی از مهم‌ترین ویژگی ‌روحانیت در طول تاریخ بوده است.
امام جمعه نور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سید حسین امیری، امام جمعه نور، امروز در جمع ائمه جماعات مساجد این شهرستان به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: علما و روحانیان در طی چند دهه گذشته همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های دینی حضور داشتند.

وی، دفاع به موقع و جانانه از ارزش‌های دینی و اسلامی را یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی های روحانیت در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: این قشر تأثیرگذار همواره در برابر تضعیف کنندگان احکام اسلامی ایستادگی کرد.

حجت الاسلام امیری با اشاره به این که نهضت عظیم اسلامی که به رهبری امام راحل آغاز شد با همراهی روحانیت و مردم به پیروزی نهایی ختم شد، بیان داشت: علما و روحانیان پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز نقش تأثیر‌گذار و ارزنده‌ای در هدایت نظام اسلامی بر عهده داشته و دارند.

امام جمعه نور با بیان این که بسیاری از فتنه های سه دهه اخیر با هوشیاری علما و روحانیت و همراهی ملت ولایت مدار ایران اسلامی خنثی شد، گفت: روحانیت در کنار وظیفه اصلی خود که تبلیغ دین مبین اسلام در سطح جامعه است همواره یاری دهنده نظام اسلامی در عرصه های مختلف بوده است.

وی، علما و روحانیت را عامل بصیرت افزایی و تقویت معنویت در سطح جامعه معرفی کرد و ادامه داد: این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی در طول تاریخ ملجأ و پناهگاه امنی برای مردم بوده است.

حجت الاسلام امیری، روحانیت را چراغ هدایت مردم به سوی سعادت و تعالی معرفی کرد و بیان داشت: حضور روحانیت در جامعه سبب تقویت ارزش‌های اسلامی و سوق یافتن آن جامعه به سوی کمال و معرفت می شود.

امام جمعه نور در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش گسترده دشمنان نظام اسلامی در گسترش شبهات در جوامع اسلامی، وظیفه روحانیت در پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از سوی دشمنان را بسیار مهم و حیاتی ارزیابی کرد و خواستار حضور گسترده روحانیت در این عرصه مهم شد.

وی همچنین با بیان این که عرصه فرهنگی کشور نیازمند حضور همه جانبه روحانیت است، تصریح کرد: متولیان فرهنگی کشور باید بیشتر از توان روحانیت در برنامه های کلان فرهنگی کشور بهره گیرند.

حجت الاسلام امیری در ادامه سخنان خود به اشاره به موافقت های صورت گرفته برای ساخت حوزه علمیه در نور، از پیگیری برای تهیه زمین جهت احداث حوزه علمیه در این شهرستان خبر داد و گفت: گسترش مدارس علمیه در سطح شهرستان امری ضروری است.

امام جمعه نور با اشاره به این که این شهرستان علما و شخصیت‌های برجسته ای را تقدیم اسلام کرده است، ادامه داد: ساخت حوزه علمیه در شهرستان نور بسیار ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گردشگر‌پذیر‌بودن نور، اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی مناسب در این شهرستان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان نور به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و دارا بودن ساحل و جنگل بیشتر از سایر نقاط مورد هجمه فرهنگی است./950/پ202/س

ارسال نظرات