۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۹۹۰۸۷
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان:

مساجد پایگاه مناسبی برای تقویت مبانی دینی در نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به این که مساجد بهترین پایگاه برای تقویت و رشد مبانی دینی در نسل جوان جامعه است، تصریح کرد: دشمنان همواره در طول تاریخ از نقش مساجد در خنثی‌کردن توطئه‌های آنها هراسان بودند.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت‌ گفت: امسال اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان برای ساماندهی وضعیت کانون‌ها، ایجاد کانون‌های جدید، برگزاری جشنواره‌های استانی و به دبیرخانه نظارت بر کانون‌های مساجد گیلان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این مبلغ در تفاهم‌نامه ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری با استاندار گیلان برای پررنگ‌تر شدن فعالیت کانون های مساجد و مجهز شدن آنان به امکانات روز اختصاص یافته است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان‌ با بیان این که در حال حاضر 179 کانون در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تا پایان امسال، بیش از یکصد کانون دیگر به کانون‌های مساجد گیلان افزوده می‌شود.

وی با بیان این که در ابتدای سال نیز 400 میلیون تومان از طریق ستاد برای ساماندهی کانون‌ها اختصاص یافته بود، بیان داشت: این اعتبار تنها برای هزینه‌های جاری کانون‌ها بود و برای دیگر فعالیت کانون‌ها مانند حق‌الزحمه مربیان، برنامه‌های مناسب با اعیاد، هزینه‌های دیگر پرداخت می‌شود.

حجت الاسلام پورابراهیم‌ با اشاره به نقس مساجد در خنثی‌کردن توطئه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی گفت: مساجد بهترین پایگاه برای جذب نسل جوان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان‌، تقویت باورهای دینی در نسل جوان را مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های نظام سلطه دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه توان دشمنان برای تضعیف باورهای دینی نسل جوان به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به این که فضای معنوی مساجد بهترین پایگاه برای تقویت و رشد مبانی دینی در نسل جوان جامعه است، تصریح کرد: دشمنان همواره در طول تاریخ از نقش مساجد در خنثی‌کردن توطئه‌های آنها هراسان بودند.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، به برنامه‌های دیگر این دبیرخانه در طول سال اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری هفت جشنواره استانی و یک جشنواره کشوری با عنوان شیوه‌های جدید در آموزش معارف دینی، برنامه‌های اوقات فراغت و کلاس‌های تابستانی، محافل انس با قرآن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تجلیل از ائمه جماعات و خادمان مساجد از دیگر برنامه‌های پیش‌‌بینی شده این دبیرخانه است./950/پ202/
ارسال نظرات