۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۷۳۵۷۷
نماینده مجلس:

امام راحل با نام‌گذاری روز قدس همه جهان اسلام را وارد صحنه کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل با نام‌گذاری روز قدس موضوع قدس را از یک موضوع عربی به یک موضوع اسلامی تقسیم کرد و همه جهان اسلام را وارد صحنه کرد.
سيد حسين نقوي حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي

سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که روز قدس یادگار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام راحل است، گفت: روز جهانی قدس یادگار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام راحل است.

 

وی افزود:  ایشان با اعلام این‌ که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس است و هر سال جهان اسلام با حضور خود در صحنه و بامشت‌های گره زده نسبت به استکبار، اشغال و کشتارهای رژیم صهیونیستی در فلسطین اعتراض خود را نشان می‌دهد.

 

نقوی حسینی با اشاره به این که روز قدس هر سال باشکوه‌تر از سال قبل خود برگزار می‌شود، بیان داشت: ما شاهد هستیم که روز قدس هر سال با شکوه‌تر از سال قبل مورد استقبال همه ملت‌های مسلمان و به ویژه ملت بزرگ ایران قرار می‌گیرد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی خاص روز قدس سال جاری، تصریح کرد: سالروز قدس سال جاری ویژگی خاصی نسبت به سال‌های گذشته دارد که دلیل این ویژگی شکل‌گیری مثلث شوم اسرائیل، آل سعود و آمریکا است که سبب فتنه در جهان اسلام و تشکیل گروه تکفیری داعش هستند.

 

وی با اشاره به حمایت این مثلث شوم از گروه تکفیری داعش، اظهار داشت: حمایت مثلث شوم از گروه تکفیری داعش سبب شد جهان اسلام وارد خون و آتش شود تا مسأله فلسطین فراموش شده و در سایه همین فراموشی صهیونیسم به جنایات خود علیه فلسطینی‌ها ادامه دهد.

 

نقوی حسینی با بیان فاجعه انسانی در سرزمین‌های فلسطین، افزود: هم اکنون که مردم مظلوم فلسطین به شدت دچار فاجعه انسانی هستند توطئه شوم مثلث آمریکا، رژیم صهیونیسم و آل سعود در روز قدس نقش برآب خواهد شد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که روز قدس سبب افشای جنایات اسرائیل غاصب علیه مردم مظلوم فلسطین است، عنوان کرد: عملیات‌های ضدبشری گروه تکفیری صهیونیستی داعش سبب نخواهد شد که فلسطین و جنایات اسرائیل فراموش شود و روز جهانی قدس سبب افشا و یادآوری جنایات اسرائیل غاصب علیه مسلمانان مظلوم فلسطین بوده و زمینه نابودی این رژیم بی‌هویت را فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به اهمیت نام‌گذاری روز قدس از دیدگاه امام راحل، ابراز داشت: صهیونیسم در جنگ‌های شش روزه‌ای که علیه مسلمانان داشت سه کشور را در یک هفته تحت سلطه خود قرار داده و بر آنها مسلط شدند و علت این تسلط این بود که کشورهای عربی و اسلامی موضوع فلسطین را به یک موضوع قومی و ملیتی و عربی می‌دانستند در حالی که ظرفیت عظیم جهان اسلام را از دست داده بودند.

 

نقوی حسینی در ادامه افزود: امام راحل با نام‌گذاری روز قدس موضوع قدس را از یک موضوع عربی به یک موضوع اسلامی تقسیم کرد و همه جهان اسلام را وارد صحنه کرد.

 

نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جنگ‌هایی که صهیونیسم در برابر حزب الله داشت دچار شکست سختی شد و این نتیجه اهمیت روز قدس را می‌رساند و امام راحل این روز را روز قدس اعلام کرد چون بسیار با اهمیت بود./807/ت302/ح

ارسال نظرات