۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۵۳۳۸۲
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبرداد؛

۶۰ بقعه متبرکه در کاشان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند

۶۰ بقعه متبرکه در کاشان آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند
اصفهان- رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان از آمادگی ۶۰ بقعه متبرکه این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مسلم محمود زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: در آستانه سال نو و عید نوروز ۶۰ بقعه متبرکه این شهرستان برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی د نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه تحویل سال نو نیز در ۴۰ بقعه و امامزاده شاخص شهرستان کاشان برگزار خواهد شد، افزود: به مناسبت نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی شامل طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

محمود زاده همچنین از آماده سازی زائر سرا‌های برخی بقاع متبرکه توسط هیئت امناء بقاع متبرکه شهرستان کاشان خبر داد و اظهار داشت: ۳۰ مبلغ بومی به همراه ۵ مبلغ اعزامی تا پایان ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه سهرستان کاشان فعال خواهند بود. 

وی از برگزاری مراسم ترتیل خوانی قرآن در ۳۰ بقعه متبرکه شهرستان کاشان خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌های احیای شب‌های قدر و اجرای برنامه‌های قرآنی با حضور قاریان در ۳۵ بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه شهرستان کاشان است.

رئیس اداره اوقاف و امور و خریه شهرستان کاشان با اشاره به اقدامات مراکز افق بقاع متبرکه گفت: اهدای کمک هزینه به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، ۱۰۰ دست لباس به مبلغ ۲۰ میلیون ریال، کمک دارو و درمان برای ۱۰۰ نیازمند به مبلغ یک میلیارد ریال، توزیع ۲ هزارو ۳۰۰بسته ارزاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در چهار بقعه متبرکه از جمله اقدامات مراکز افق بقاع و هیئات مستقر در بقاع متبرکه بوده است.

به گفته وی اهدای ۷۰ بسته بهداشتی، اهدای ۱۴۰ بسته تحصیلی بین نیازمندان به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.

محمود زاده در ادامه از ثبت ۵ وقف جدید به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: در قالب طرح مودت برای ساخت و ساز بقاع متبرکه بیش از ۱۱ میلیارد تومان توسط خیرین هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور و خریه شهرستان کاشان یادآورشد: دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی با هدف تحقق تعالی خانواده در ۶ بقعه با حضور ۶ مربی برگزار شد.

لازم به ذکراست، شهرستان کاشان ۲ هزار و ۳۳۳ واقف خیراندیش دارد که این تعداد واقف ۸ هزار و ۸۵۰ ملک وقفی را از خود بر جای گذاشته اند که از این تعداد ۵ هزار و ۹۰۵ رقبه متصرفی تولیت برعهده اداره اوقاف است و ۲ هزار و ۶۳۴ رقبه غیر متصرفی است که اداره آن برعهده متولیان آن است و مابقی رقبات مشترکا بین اداره اوقاف و متولی آن اداره می‌شود و اکثر رقبات شهرستان کاشان زمین‌های کشاورزی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات