14 July 2009 - 09:32
رمز الخبر: 40
پ
آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان:
رسا، سرویس بین الملل ـ آیت الله قبلان در سخنانی به مناسبت سومین سالگرد پیروزی تاریخی لبنان در نبرد 33 روز در برابر دشمن اسراییلی، این یپروزی را حاصل جانفشانی های ارتش، ایستادگی ملت و فدارکاری های مقاومت لبنان دانست و بر بی ثمر بودن رزمایش های در ایجاد رعب و وحشت در دل لبنانی ها تاکید کرد.
لبنان در جنگ 33 روزه، مقوله دشمن شکست ناپذیر را از منطقه برچید.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان روز گذشته در تصریحاتی به مناسبت سومین سالگرد پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه تابستان 2006 در برابر اسراییل، این جنگ را را نقطه عطفی تاریخی برای ملت لبنان در رویارویی با دشمن اسراییلی دانست و افزود: پیروزی شکوهمند لبنان در این نبرد که حاصل جانفشانی های ارتش، ایستادگی ملت و فدارکاری های مقاومت لبنان بود، عزت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورد و نمودی بود از وحدت ملی و موضع یکپارچه لبنانی ها.

آیت الله قبلان با اظهار اینکه اسراییل پیش از این جنگ، دشمنی شکست ناپذیر بود، افزود: مقوله دشمن شکست ناپذیر در برابر عزم و اراده ارتش، مقاومت و ملت لبنان رنگ باخت و این ملت با پایداری و پایمردی، پیروز میدان پر دسیسه نبرد با بیگانگان بود.

وی با اظهار اینکه اسراییل و رزمایش های پیاپی اش تهدیدی نیست که لرزه بر تن لبنان بیاندازد و عزم و اراده را در جان های ما بمیراند، با اعلام آمادگی همیشگی در برابر دشمن زخم خورده اسراییلی، تصریح کرد: ما با ساز و برگی سبک و شماری اندک، دشمن تا دندان مسلح را بر خاک شکست و مذلت نشاندیم و به فضل الاهی با همدلی و همبستگی، ترس و وحشت در دل اسراییلیان انداختیم؛ کاری که آنها با تجهیزات به روز و تسلیحات پیشرفته خود از محقق ساختنش عاجز ماندند.

گفتنی است جنگ33 روزه لبنان 21 تیر ماه 1385 (12 جولای 2006) با حمله رژیم ‌صهیونیستی به جنوب لبنان آغاز شد و به مدت سی و سه روزه ادامه یافت.

بهانه مقام های رژیم صهیونیستی برای آغاز این حملات، اسارت 2 نظامی این رژیم به دست جنبش حزب ‌الله لبنان بود، اما پس از 33 روز جنگ نابرابر، شکست ذلت بار خود را در این جنگ پذیرفتند.

این جنگ موجب شد تا ژنرال دان حالوتس رئیس وقت ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و تعدادی از فرماندهان نظامی این رژیم به دلیل ناکارآمدی استعفا دهند یا از سمت خود برکنار شوند.

ایهود اولمرت نخست وزیر وقت  و عامیر پرتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به دنبال تشکیل شدن کمیته حقیقت یاب وینوگراد (کمیته بررسی علل ناکامی های جنگ 33 روزه) مورد بازجویی قرار گرفتند و پس از اعلام نتایج، مسئول شکست ارتش اسراییل در جنگ 33 روزه شناخته شدند.

 

ارسال تعليق
لن يتم الكشف عن الآراء التي تتضمن إهانات للأفراد أو الإثنيات أو تؤجج النزاعات او تخالف قوانين البلاد و التعالیم الدينية.