۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۲۳۲
مدیر کل ارشاد خراسان رضوی:

رسالت کانون های مساجد تربیت و جذب افراد به مسجد است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد را تربیت و جذب هر چه بیشتر افراد به مسجد دانست و گفت: ما باید با شناخت نقاط قوت و ضعف و تصمیم گیری بر مبنای نقاط قوت به سمت پیاده کردن ارزش های دینی در جامعه حرکت کنیم.
سيد جواد جعفري، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید جواد جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته در نخستین روز از همایش دو روزه مدیران و دست اندرکاران کانون های فرهنگی، هنری مساجد خراسان رضوی رسالت این کانون ها را تربیت و جذب هر چه بیشتر افراد به مسجد دانست و گفت: ما باید با شناخت نقاط قوت و ضعف و تصمیم گیری بر مبنای نقاط قوت به سمت پیاده کردن ارزش های دینی در جامعه حرکت کنیم.

وی با اشاره به کلام نبی اکرم(ص) مبنی بر اینکه اساسا مساجد باید برای پیاده کردن قرآن باشد، اظهار داشت: در سال 90 باید محوری ترین فعالیت کانون ها، فعالیت های قرآنی باشد از این رو باید تلاش کنیم در پایان سال کارنامه ای درخشان در این زمنیه داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه 18 سالگی یک بلوغ کامل برای کانون های فرهنگی مساجد است، توام شدن این بلوغ را با سال همت مضاعف و کار مضاعف مبارک دانست و ابراز داشت: در حقیقت سال 89 طلایی ترین سال کانون ها بود زیرا پیگیری و توجهات دولت و مجلس در این سال به بهترین شکل تجلی پیدا کرد.

وی بیان داشت: مجلس تصویب کرد در پایان برنامه پنجم حداقل یک چهارم مساجد باید دارای کانون فرهنگی هنری باشند و این نشان دهنده همت مضاعف دولت و مجلس در رابطه با این کانون ها است.

جعفری افزود: در سطح استان نیز تجهیز کانون ها، افزایش جهتشی تعداد کانون ها و لحاظ شدن یک ردیف خاص برای کانون های فرهنگی، هنری مساجد در بودجه اداره کل ارشاد استان از برکات این تقارن است.

گفتنی است، در حاشیه این همایش که در روزهای هجدهم و نوزدهم اسفند ماه جاری در مجتمع فرهنگی امم رضا مشهد برگزار می شود، نمایشگاهی از توانمندی های کانون های تخصصی افتتاح و در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت./934/پ202/ص
ارسال نظرات