۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۵۳۷
معاون پژوهش موسسه آینده روشن:

جهاد اقتصادی زمینه ساز کار فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: روحانیت باید ضرورت جهاد اقتصادی را تبلیغ کند و الگوی مصرف را که از پایه‌های اساسی جهاد اقتصادی است برای مردم به روشنی تبیین کند.
سال جهاد اقتصادي


حجت‌الاسلام جواد جعفری، معاون پژوهش موسسه آینده روشن در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: فلسفه انتخاب نام جهاد اقتصادی برای سال نود از کلمات مقام معظم رهبری برداشت می‌شود که حریه‌های دشمنان در عرصه اقتصاد است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: دشمنان ایران اسلامی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران، پیوسته کوشیده‌اند تا ملت ایران را تحت فشار قرار دهند و ایران را عقب نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام می خواهند جلوی الگو بخشی ایران را بگیرند و مانع تاثیرپذیری کشورهای منطقه و جهان شوند، اظهار داشت: عرصه اقتصاد یکی از مهمترین مکان هایی است که دشمن می‌تواند به امیال خود دست پیدا کند.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر مردم سایر کشورها، ناکارآمد بودن نظام اسلامی ایران را در عرصه اقتصاد مشاهده کنند و نظام اسلامی را در اداره کردن زندگی معمولی با آفت ببینند، هرگز الگوبرداری از مدل انقلاب اسلامی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی زمینه ساز حل مشکلات فرهنگی و سیاسی است، ادامه داد: بهبود اقتصاد کشور می تواند شرایط را برای کار فرهنگی مهیاتر کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بر اثر بخشی حوزه های علمیه در جهاد اقتصادی تاکید کرد و بیان داشت: روحانیت باید ضرورت جهاد اقتصادی را تبلیغ کند و الگوی مصرف را که از پایه های اساسی جهاد اقتصادی است برای مردم به روشنی تبیین کند.

وی ادامه داد: در کشور فضای فرهنگ دینی بسیار پرنفوذ است در نتیجه روحانیت به خوبی می تواند از این پتانسیل استفاده کند و احکام اسلامی اقتصاد را برای مردم و مسؤولان بازگو کند.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت در پایان بیان داشت: جهاد اقتصادی به معنای دنیا دوستی نیست بلکه می شود فردی به دنیا دلبستگی نداشته باشد اما در دنیا سخت‌کوش باشد.

وی بیان داشت: امیرمومنان(ع) الگوی عملی جهاد اقتصادی است که با انگیزه های اخروی، دنیا را به نفع مومنان و مسلمانان آباد کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات