۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۹۳۱
امام جمعه زاهدان:

حرکت مجاهدانه ملت ایران، رویداد‌های بزرگ اقتصادی را رقم خواهد زد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاهدان، رسیدن جمهوری اسلامی ایران به قله های عزت و اقتدار را نیازمند جهاد اقتصادی و عزم مسؤولان و آحاد ملت دانست و تاکید کرد: همه باید در این عرصه ورود پیدا کنند و به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک بگویند.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني امام جمعه زاهدان
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی‌ بیان داشت: حضرت آقا در ابلاغ این نام و ارسال این پیام چندین نکته را یادآور شدند.

وی تأکید کرد: ایشان گفتند زیرساخت های عملیاتی و اجرایی توسعه کادر و نیروی انسانی فراهم شده است و این مسأله نشان می‌دهد که از آغاز انقلاب اسلامی چه در زمان امام راحل و چه در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی روند زیبای حرکتی تا رسیدن به این مرحله در دستور کار نظام بوده است.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: در شرایط کنونی ما به مرحله ای رسیده ایم که باید با حرکت جهادی مبتنی به بنیاد علمی کشور به جهش اقتصادی بالا برسد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بیان داشت: بین جد و جهد تفاوت های بسیاری است و به هر نوع تلاش و کوششی جهاد اطلاق نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که دنیای استکبار از ابتدای انقلاب اسلامی حربه تحریم اقتصادی را علیه نظام اسلامی به‌کار گرفته است، تأکید کرد: اینها به باور خام خود ایران اسلامی را خودکفا نمی‌دیدند و جمهوری اسلامی را تحریم کردند تا بتوانند نظام را با چالش روبه‌رو کنند.

امام جمعه زاهدان گفت: این مسأله به ما نشان می‌هد تا زمانی که استکبار جهانی و دشمنان با ما خصومت دارند، باید استقلال اقتصادی را به حد مطلوب برسانیم تا بتوانیم نقشه‌های شوم استکبار را خنثی کنیم.

این استاد حوزه علمیه زاهدان گفت: در زمان شروع اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها دشمن مسأله ممانعت از صدور بنزین را برای خود بارقه امید می‌دانست؛ اما مسؤولان و دانشمندان جوان ما توانستند در کمترین زمان در قالب جهاد اقتصادی مبتنی بر مسائل علمی و فنی کشور را از این جهت خودکفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی به استقلال سیاسی و نظامی دست یافته است و هشت سال دفاع مقدس برای همیشه در تارک پرافتخار جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با این وجود تا زمانی که کشور در عرصه اقتصادی به استقلال نرسد استقلال در سایر عرصه های نمی‌تواند کشور را به اوج عزت و اقتدار برساند، مسأله اقتصاد در بقا و استمرار انقلاب اسلامی نقش کلیدی دارد و رهبری انگشت روی این مسأله گذاشتند و توجه مسؤولان و آحاد ملت را به این نکته اساسی جلب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: رهبر معظم انقلاب به این نکته تذکر داده‌اند تا جامعه با یک برخورد مجاهدانه حرکت کند و ملت شریف ایران مجاهدت اقتصادی را در سال جاری باید به بهترین شکل ممکن تجربه کند.

امام جمعه زاهدان با بیان این‌که آحاد ملت و مسؤولان باید به فرمایش رهبر انقلاب لبیک بگویند، اظهار داشت: مخاطب ایشان قشر خاصی نیستند؛ بلکه آحاد مردم و مسؤولان مخاطب پیام رهبر انقلاب هستند و همه باید در این عرصه ورود پیدا کرده و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.‌/924/ت302/س
ارسال نظرات