۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۲۲۰۱
به مناسبت شهادت حضرت زهرا؛

ویژه نامه اینترنتی بانوی بی نشان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه مناسبتی«بانوی بی نشان» به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) از سوی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.
شهادت حضرت زهرا(س)



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه‌نامه بانوی بی نشان که به همت بخش عترت و سیره تبیان تهیه و تنظیم شده است، در بردارنده بخش های مختلفی همچون، نواهنگ های فاطمی، کلیپ های فاطمی، کتابخانه فاطمی، سوگ سروده ها، بخش ویژه تلفن همراه و ویژه نامه های گذشته است.

بر اساس این گزارش، مطالبی همچون، سلام بر زخم‌های شقایق؛ حضرت زهرا(س) الگوی امام زمان(عج)؛ ماجرای مسلمان شدن شمعون یهودی؛ چرا علی(ع) سکوت کرد؛ هنوز بازوی مادرم کبود است؛ بازخوانی اسناد مقام«فاطمه(س)»؛ فاطمه(س)، صاحب مقام عصمت کبری و سیمای عبادی حضرت فاطمه(س) از دیگر بخش های این ویژه نامه است.

در بخشی از این ویژه نامه با عنوان« حضرت زهرا(س) الگوی امام زمان(عج)» می خوانیم:« گمان نشود چون زن است تنها الگوی زنان است و مردان نمی توانند از او الگوبرداری کنند.

چون حضرت در انسانیت با همه انسانها مشترک است پس می تواند الگوی همگان باشد چه مرد و چه زن. اگر حضرت فاطمه سلام الله علیها تنها الگویی برای زنان بود دیگر چه جای این کلام حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بود که فرموده باشند:
عَنِ الشَّیْخِ الْمُوَثَّقِ أَبِی عُمَرَ الْعَامِرِیِّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَیْهِ قَالَ... وَ فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ ص لِی أُسْوَةٌ حَسَنَة.1 در توقیعی و نامه ای که از سوی امام عصر علیه السلام به واسطه یکی از نواب خاص حضرت در زمان غیبت صغری صادر شد آمده بود: دختر رسول خدا برای من الگویی نیکوست.

بنابراین دختر رسول خدا برای همگان الگوست. یکی از علمای معاصر در این باره می نویسد: «ایشان نه تنها الگویی برای زنان بلکه الگویی برای مردان نیز می باشد و چه بسا که در مرحله اول الگویی برای مردان و در مرحله دوم الگویی برای زنان باشد.

دلیل آن این است که خداوند نور واحدی بیافرید و سپس آن را سه قسمت کرد، قسمت اول نور پیامبر مکرم اسلام محمد مصطفی صلی الله علیه وآله و قسمت دوم نور مولای متقیان علی علیه السلام و ائمه هدی از فرزندانش و قسمت سوم نور فاطمه زهرا علیها السلام بود که خداوند آسمانها و زمین را با آن خلق کرد... پس نمی توان آن حضرت را فقط الگویی برای بانوان به شمار آورد زیرا ایشان بخشی از نور الهی می باشد و زن و مرد باید به طور مساوی از خلق و خو و سیره آن حضرت الگو برداری کنند.»

از آنچه گذشت روشن شد که الگوپذیری از اول بانوی هستی، بخشی مختص به بانوان مؤمن است و بخشی برای عموم انسانهای خداجو است چه مرد و چه زن. در هر یک از این دو بخش نیز برخی رفتار فردی است و برخی رفتار اجتماعی است. در قسم اول به ما می آموزند که چگونه یک انسان کامل باشیم و در قسم دوم در جامعه چگونه حضور داشته باشیم و وظایف ما نسبت به جامعه چیست؟».

ویژه نامه اینترنتی«بانوی بی نشان» ، از پایگاه اینترنتی مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان،‌ به نشانی 
http://www.tebyan.net  قابل مشاهده و دسترسی است./919/پ202/ع

ارسال نظرات