۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۲۰۷
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

عصر امام خمینی، دوره بازگشت ملت ها به معنویت و ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان، عصر امام خمینی(ره) را عصر بازگشت ملت ها به معنویت و ارزش های اسلامی دانست و اظهار داشت: عصر امام خمینی پل واسط بین دو دوران سردرگمی بشر و دوران تعالی بشر است؛ چرا که در این عصر ملت ها به معنویت و ارزش های اسلامی رجوع می کنند.
حجت الاسلام حاجتي، مسؤول نمايندگي دفتر مركز مديريت حوزه علميه قم در خوزستان


حجت الاسلام و المسلمین میر احمد رضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحولات صورت گرفته در جهان اظهار داشت: این دوران زمانی برای بیدار شدن انسان هایی است که تنها از روی غفلت متوجه برخی از حقایق نشدند و متأسفانه دچار خواب زدگی عمیقی شدند.

استاد حوزه علمیه خوزستان به سخنان و پیام های حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص عصر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امروز پیش بینی ها و تحلیل های درست و دقیق مقام معظم رهبری را درباره بیداری اسلامی مشاهده می کنیم؛ از این رو مسؤولان و دولتمردان باید از خواب غفلت و فراموشی بیدار شوند و قدر ولایت و ولایت مداری را بدانند.


این فعال عرصه فرهنگی به اقدام منافقان برای از بین بردن آرمان های امام خمینی(ره) پس از رحلت ایشان اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان همواره بیان می کردند که با رفتن امام، راه و شعارهای ایشان به بن بست می‌رسد و دیگر نمی شود بر اساس شعور خمینی حرکت کرد، اما رهبر معظم انقلاب در چنین فضایی و با وجود تبلیغات گسترده شیاطین بیان داشتند چنین تحلیلی غلط است و نه تنها امام در بین ما حاضر است، بلکه ایشان آغازگر یک دوره جدید است که باید آن را عصر امام خمینی قلمداد کنیم.

امام جمعه موقت اهواز، عصر حاضر را دوران امام خمینی(ره) دانست و خاطر نشان کرد: دوران امام خمینی متعلق به شخص امام نیست، بلکه ایشان آغازگر آن بوده است. 

این پژوهشگر عرصه دینی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای بارها در مناسبت‌های مختلف ویژگی های این عصر را که مرتبط با امام خمینی(ره) است بیان کرده اند اما متأسفانه تنها دو مقاله در مدت شش سال در این زمینه منتشر شده که یکی از این مقاله ها، متعلق به سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی است. این مقاله آن ‌قدر جامع و با زبانی شیوا به تبیین عصر امام خمینی(ره) می‌پردازد که خلأ کمبود بسیاری از کتاب‌ها را پر کرده است.

مسؤولان از خواب غفلت و فراموشی بیدار شوند

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان این که برخی از خواص خود را به خواب آلودگی زده‌اند تأکید کرد: چه شد که مسؤولان از فرمایشات رهبر انقلاب غفلت کردند و نسبت به حوادث آینده کورکورانه عمل کردند و به صراحت این گفته ها را منکر شدند و براستی که آنها در خواب نبودند بلکه خود را به خواب زدند و بنای بیدار شدن ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های عصر امام خمینی(ره)، بیان داشت: عصر امام خمینی(ره) پل واسط بین دو دوران سردرگمی و سقوط بشر و دوران تعالی بشر است، اما این دوران را عصر امام خمینی می گویند؛ چرا که عصر بازگشت ملت ها به معنویت و ارزش های اسلامی است و بشر راه هوشیاری را پی می‌گیرد و نگاه بشر از زمین به آسمان دوخته می شود و بشر به دنبال گمشده اصلی خودش می گردد.

عصر امام خمینی یک واقعیت غیر قابل انکار است

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، عصر امام خمینی را حاکی از یک دوران متعلق به تاریخ گذشته ندانست و اظهار داشت: عصر امام خمینی یک واقعیت غیر قابل انکار است که متعلق به همه دوران ها است و شما در این روزها آن را مشاهده می‌کنید.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، حوادث رخ داده در جهان اسلام را یکی از ویژگی های دوران امام خمینی دانست و اذعان داشت: همانطور که امام راحل بیان کردند، بیداری ملت ها به صورت عام و گسترده وجود دارد، حتی برای ملت های غیر مسلمان و غیرموحد و احساس نیاز عنویت و معنویت گرایی روبه افزایش است و براستی که امروزه جوامع در حال سپری کردن یک رنسانس معنوی هستند.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به ارتباط عصر امام خمینی با عصر ظهور منجی عالم بشریت، بیان داشت: یکی از خلأ های موجود در کشور، اندیشمندان و نخبگان علمی ایران بحث امام پژوهی است، آن گاه که مقام معظم رهبری از امام بزرگوار به عنوان یگانه دوران نام می برند، این ها ما را مکلف می کند که در عمق تحلیل و معرفت خودمان نسبت به این شخصیت ملکوتی بیفزاییم و این نور را بشناسیم، امام پژوهی شناختی از امام را به ما ارایه می دهد که می توان مبدأ و مقصد انقلاب را به خوبی شناسایی کرد و این تنها نکته ای است که مسؤولان از آن غافل هستند.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان این که حوادث بزرگی در انتظار جهانیان است، گفت: مردم جهان باید منتظر حوادث بزرگی در فلسطین، فتوحات بزرگی در اردن و فتوحات بزرگی در ترکیه باشند و براستی که سرعت حوادث بسیار بالا است؛ چرا که نخست وزیر اردوغان که کشورش در زمانی بزرگ‌ترین تابلویش، تابلوی لاییک بود اعلام کرد که الگوی ما در ظلم ستیزی امام حسین(ع) است و به تازگی وزیر دیانت ترکیه استعفا داد و بیان کرد که من لیاقت این جایگاه را ندارم چون از درک و جایگاه اهل بیت(ع) بی اطلاع بودم.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: نگاه امام به انقلاب اختلاف بسیار عمیقی با نگاه روشنفکران غربی داشت، امام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، از رسالت تاریخی خودشان آگاه بودند و به تعبیر برخی از اندیشمندان، امام سیطره دنیا را تغییر داد، یعنی حرکت بشری را که به سمت مادیت حرکت می کرد را تغییر داده و اکنون نیز آثارش را می بینیم.

این قرن، قرن شکست ابر قدرت شرق و غرب است

با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب، اذعان داشت: امام فرمود که این قرن، قرن شکست ابرقدرت شرق و غرب است و براستی که امام حلقه اتصال دو دوران سقوط بشر و صعود بشر بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در پایان سخنان خود، فهم و درک احادیث مرتبط با ظهور امام زمان(عج) برای مردم عادی را سخت و دشوار دانست و اظهار داشت: برخی از این احادیث رمزآلود است و هرکسی نمی تواند این نکات را به‌دست آورد و هرکسی نمی تواند این نکات را به‌دست آورد، اما امروز حجت بسیار بزرگی را در اختیار داریم، و آن هم این است که ملت ایران مردی را در اختیار دارند که می تواند از آینده خبر دهند و برای اثبات این مسأله در اصول کافی، جلد یکم آورده شده که در هر زمانی، شخصی از اهل بیت ظهور می کند که می تواند با الهام الهی صحبت کند و امام خمینی و امام خامنه‌ای برای ما به همین صورت هستند؛ از این رو ما باید قدر آن بزگواران را بدانیم و خدا نکند که از این نعمت عظمی غافل شویم چرا که در دوره ای از تاریخ ایران کسانی که دست اندرکار وزارت ارشاد بودند نه تنها به فرهنگ دینی ما آسیب زدند بلکه به جای ارشاد مردم با تبلیغات نا به جا نسبت به آرمان ‌های امام خیانت کرده و نسل جوان ما را بیگانه با امام خمینی(ره) پرورش دادند./9465/ت302/ع

ارسال نظرات