۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۰۷۳
امام جمعه خوی:

تبعیت از مواضع رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات از انحراف فکری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری با تأکید بر این که سخنان رهبر انقلاب اسلامی ملاک عمل طلاب حوزه‌های علمیه قرار گیرد، گفت: تبعیت از مواضع رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات از انحراف فکری است
امام جمعه خوي امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی امروز در جلسه اخلاق طلاب حوزه علمیه نمازی اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه دارای یک رسالت جهانی هستند.
 
جهان اسلام نیازمند بازگشت به فرهنگ ناب محمدی(ص) است

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی اظهار داشت: به برکت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی ایران و مواضع اصولی و منطقی مسئولان نظام جمهوری اسلامی در طول 32 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی امروز شاهد گسترش روزافزون بیداری اسلامی در میان مسلمانان جهان هستیم.
 
حجت الاسلام شکوری با بیان این که دنیا به ویژه مسلمانان نیازمند بازگشت به فرهنگ اصیل دین مقدس اسلام و اهل بیت رسول‌خدا‌(ص) هستند، خاطر‌نشان کرد: بیداری اسلامی در منطقه موجب شده استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی غاصب و سران وابسته کشورهای اسلامی به وحشت افتاده و مدام در تلاش هستند تا بتوانند خود را از این مهلکه نجات بدهند.

وی در عین حال تأکید کرد: بدین جهت ضرورت دارد طلاب حوزه های علمیه با درک درست شرایط موجود متناسب با مقتضیات زمان به مباحث علمی و تحقیقاتی حوزه های علمیه عمق بخشند.

طلاب کتاب منیة المرید شهید ثانی را مطالعه کنند

رییس حوزه‌های علمیه خوی خطاب به طلاب حوزه نمازی خاطر‌نشان کرد: بزرگان حوزه‌های علمیه اعم از فقها، علمای اخلاق و محدثین آموزه های مهمی را در زمینه رموز موفقیت طلاب در تحصیل در قالب کتاب و رساله برای ما به یادگار گذاشته اند.

وی مطالعه کتاب ارزشمند «‌منیة المرید» شهید ثانی را برای طلاب حوزه ضروری دانست و بیان داشت: این فقیه بزرگوار در حوزه علمیه بعلبک لبنان فقه مذاهب پنج‌گانه شیعه، حنفی، مالکی، شافعی و حنبلی را برای طلاب آن مذاهب تدریس می کرد.

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: شهید ثانی در آن کتاب ارزشمند، زیبا سازی نیت، پاک سازی قلب از آلودگی ها، غنیمت شمردن فرصت های موجود، برخورداری از همت بلند، پرهیز از دوستان و معاشرت‌هایی که موجب جدایی انسان از تحصیل می‌شوند را به عنوان رموز موفقیت تحصیل مطرح فرموده اند.

وی خطاب به طلاب جوان تأکید کرد: قدر نشاط جوانی، صحت و سلامتی وجود، امنیت حاکم بر حوزه های علمیه، مدیریت و برنامه های علمی و آموزشی متناسب و امکانات رفاهی نسبی را بدانند و از این امکانات برای خدمت به انقلاب و اسلام بهره برداری بهینه داشته باشند.


امام جمعه خوی در پاسخ پرسش برخی از طلاب مبنی بر توضیح در زمینه حوادث اخیر کشور یعنی موضوع استعفای وزیر اطلاعات که در رسانه های داخلی و بین المللی انعکاس گسترده ای پیدا کرده است، بیان داشت: ابتدا لازم به یادآوری است که طلاب باید نگاهشان به موضوعات سیاسی همانند مباحث علمی عمیق، ریشه ای، مستند و مستدل باشد تا خدایی نکرده دچار سطحی نگری، عوام زدگی، افراط و تفریط نشوند.

تبعیت از مواضع ولی امر مسلمین تنها راه نجات از انحراف‌های فکری
 
وی ادامه داد: شما در عصر غیبت به عنوان طلبه وظایف سیاسی و اجتماعی مهمی دارید و برای اینکه در دوران تحصیل دچار انحراف‌های فکری و اندیشه ای نشوید فقط و فقط باید خود را با مواضع مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین هماهنگ سازید و لازم است ابتدا فرمایشات و مواضع آن بزرگوار را خوب بفهمید و بعد آنها را ملاک عمل خویش قرار بدهید.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب خاطر‌نشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی اخیرشان ابعاد مختلف موضوع استعفای وزیر اطلاعات و هوچی گری های رسانه های غربی و اروپایی را یادآور شدند و ابعاد مختلف این موضوع را به زیبایی مورد بررسی قرار دادند.

وی در پایان تصریح کرد: وظیفه ما این است که خودمان را با مواضع حکیمانه و راهگشای رهبر معظم انقلاب تطبیق بدهیم چراکه تنها در این صورت دچار افراط و تفریط نشده و به وسیله سیاست‌بازان، سطحی‌نگران و انسان‌های افراطی اغفال نخواهیم شد./938/پ202/س
ارسال نظرات