۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۳۳۲

مجوز 100 خانه قرآن روستایی در خراسان رضوی صادر شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی رضوی از صدور مجوز تاسیس 100 خانه روستایی در سراسر استان خبر داد.
قرآن کريم
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رضا مجتهد زاده، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی رضوی از صدور مجوز تاسیس 100 خانه روستایی در سراسر استان خبر داد و گفت: خانه های قرآن روستایی بر اساس اولویت موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و جمعیت در روستاها افتتاح شده و زیر نظر ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها فعالیت خواهند کرد.

وی آشنایی با روانخوانی و تجوید قرآن کریم، داشتن حداقل 25 سال سن، مدرک دیپلم و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه را از جمله شرایط متقاضیان این خانه ها ذکر کرد و افزود: واجدین شرایط توسط کار گروه مشترک دفتر امور روستایی استانداری و اداره کل تبلیغات اسلامی انتخاب می شوند.

مجتهدزاده بیان داشت: متقاضیان در سال جاری باید مدارک مورد نیاز تاسیس خانه های قرآن روستایی را به ادرات تابعه در سراسر استان تحویل دهند.

وی افزود: دهیاران برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و تکمیل مدارک می توانند از بیستم اردیبهشت به ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان ها مراجعه کنند.

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 130 خانه قرآن روستایی در استان مشغول فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: ارتقاء سطح دانش قرآنی روستاییان در راستای ریشه کنی بی سوادی قرآنی، نشر و ترویج فرهنگ این کتاب آسمانی در روستاها با استفاده از ظرفیت های قانونی و اجرایی، از مهم ترین دلایل تاسیس خانه های قرآنی در روستاها است.

وی زمینه سازی برای بهره مندی روستاییان استان از خدمات خانه های قرآن، تسهیل در ایجاد و تامین خدمات قرآنی، توسعه فرهنگ و معارف قرآن کریم در زمینه های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی را از برکات راه اندازی این خانه ها در استان ذکر کرد./934/د102/ص
ارسال نظرات