۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۵۱۲
مدیرکل بین الملل قوه مقننه:

مردم منطقه با ایدئولوژی اسلام ناب در صحنه قیام باقی بمانند

خبرگزاری رسا ـ مشاور سیاست خارجی رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبانی حرکت ملت های منطقه نیازمند به بررسی است، گفت: مردم باید با ایدئولوژی اسلام ناب در صحنه بمانند.
سركوب مردم در بحرين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین شیخ الاسلام، مشاور سیاست خارجی رییس مجلس شورای اسلامی، در نشست تخصصی بیداری اسلامی با موضوع «خیزش مسلمانان»، که عصر روز گذشته در تالار اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد به تبیین نقش و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در تحولات اخیر منطقه پرداخت و گفت: آمریکا از نظر سیاسی و فرهنگی به گونه ای خود را غالب ساخته بود که آمریکایی شدن از آرزوهای اهالی خاورمیانه بود و قوانین ایران نیز به گونه ای که آمریکا به منافعش می رسید، شکل گرفته بود، اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تغییرات بی سابقه ای رخ داد که در سایر انقلاب ها نظیر آن نبود.

وی ادامه داد: در اکثر انقلاب ها تکیه نظام بر ارتش، نیروهای نظامی و یا گروه خاصی از جامعه بود، اما امام خمینی(ره) ملت را به صحنه آوردند و به همگان نشان دادند که مردم می خواهند سرنوشت خود را با انگیزه ای الهی تعیین کنند.

قائم مقام سابق وزیر امور خارجه با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی معنویت در سایر نقاط دنیا بعد از دوره ای سکوت جرأت اظهار وجود کرده است، تصریح کرد: انقلاب ایران به جهانیان نشان داد که چگونه دین وسیاست، دنیا و آخرت و ... یکپارچه می شود و دین در زندگی مردم امری شخصی تلقی نشده، بلکه قانون اساسی در قالب دین اعمال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا جهت انقلاب را مشخص نمود؛ در قبل از انقلاب آمریکایی ها کشور را بر اساس ملیت ها تقسیم کرده بودند، لذا اسلام برای ایجاد وحدت بین اقوام ایرانی به عرصه آمد و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، این روش را در مراسم برائت از مشرکین، در مکه مکرمه به نمایش گذاشتند و در آن زمان بود که انقلاب اسلامی به همگان معرفی شد.

مدیرکل بین الملل قوه مقننه نیز گفت: در لبنان، فلسطین و جنگ 22 روزه غزه، وزیر دفاع اسرائیل بعد از پیروزی بر چند کشور غربی اظهار داشت که هیچ کشور عربی از ما در امان نیست، اما امروز حزب الله این ادعا را دارد که اسرائیل به سبب وجود ما در امان نخواهد بود.

شیخ الاسلام در ادامه افزود: آنچه که امروز در تحولات منطقه شاهد آن هستیم این است که پس از انقلاب اسلامی ایران، توازن قدرت در منطقه به هم خورده است و تنها امتیاز اسرائیل سلاح اتمی است و به گفته خود آن ها اگر ایران به فضای هسته ای برسد این امتیاز کمرنگ می شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عملکرد ضعیف دیپلمات های ایران در مورد بیداری اسلامی، پاسخ داد: بنده براین باورم که عملکرد دولت در این زمینه مناسب نبوده است؛ رییس جمهور با شعارهایی که داد مسلمانان را جذب کرد، اما امروز که بهار جذب مسلمنان است استفاده مناسبی از این رویداد صورت نگرفته است.

مشاور سیاست خارجی رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص آینده حوادث شکل گرفته در منطقه عنوان کرد: پیش بینی حرکت ملت های منطقه نیازمند به بررسی مبانی (حضور مردم، مکتب و رهبری) است؛ لذا مردم باید با ایدئولوژی اسلام ناب در صحنه بمانند و این حرکت رهبری شود.

وی در پایان، خاورمیانه را مهم ترین منطقه دنیا دانست و با بیان اینکه استکبار جهانی می خواهد با اداره این منطقه، دنیا را اداره کند، افزود: آمریکا، اسرائیل، غربی ها و سران مستبد منطقه در جبهه مخالف ایران، فلسطین، حزب الله قرار دارند و جنگی با تمامی ابعاد در حال شکل گیری است./968/پ202/ص
ارسال نظرات