۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۴۶۳۹

همایش نور هدایت کوثر در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش قرآنی نور هدایت کوثر ولایت، با هدف تجلیل از چهره‌های ممتاز قرآنی آذربایجان شرقی برگزار شد.
قرآن نفيس
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی مهد قرآن آذربایجان شرقی، همایش بزرگ فرهنگی قرآنی «نور هدایت کوثر ولایت» با حضور 6 هزار نفر از مشتاقان کلام الهی به همت مؤسسه مهد قرآن استان آذربایجان شرقی در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

41 حافظ کل قرآن کریم که طی دو سال گذشته موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، هدایای متبرک رهبر معظم انقلاب اسلامی، لوح تقدیر و هزینه سفر حج عمره و نیز 10 نفر نخبه قرآنی عضو موسسه مهد قرآن استان که دارای مدرک دکترا هستند، هدیه متبرک رهبر معظم انقلاب اسلامی و هدیه نفیس دریافت کردند.

حضور حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم حافظ کل قرآن کریم و داور بین‌المللی، سید کریم موسوی مبتهل نمونه کشوری از شهر اهواز، علی کاظمی قاری نوجوان از شهر اصفهان مهمانان ویژه همایش بودند که برنامه‌های قرآنی اجرا کردند.

اجرای برنامه با حضور حبیب مهکام و تجلیل از یک خیر قرآنی به نام رحیم صامی که ساختمانی را در شهر مشهد مقدس اهدا کردند همچنین خانواده تاروردی و آهنتن که ساختمانی را برای مهد قرآن در تبریز هدیه کردند از دیگر برنامه‌های همایش بود.

همچنین تلاوت قرآن از سوی علیرضا سلطانی اقدم از تبریز و اجرای سرود «ولایت» و سرود «یاد شهیدان» توسط دانش‌آموزان مدارس مهد قرآن و دکلمه کودک بحرینی از دیگر بخش‌های همایش نور هدایت، کوثر ولایت بود.

مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تبریز، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای استان و اداره‌های و نهادهای مختلف در برگزاری این همایش مشارکت داشتند.

گفتنی است، مهد قرآن استان نظیر این همایش را در سال‌های 1373، 1376، 1378 و 1386 برگزار کرده است./935/د102/س
ارسال نظرات