۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۸۶۴
امام جمعه موقت قزوین:

عرفان آیت الله بهجت همان عرفان اهل بیت بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، آیت الله بهجت را مصداق تمام عیار عرفان اسلامی دانست و گفت: آیت الله بهجت بنیانگذار مکتب عرفانی جدید نبودند، عرفان این عالم فقید همان عرفان اهل بیت(ع) بود.
حضرت آيت الله بهجت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد، نائب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش تربیتی صالحین که در سالن شهدای سپاه قدس گیلان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت آیت الله بهجت(ره)، ایشان را از مصادیق شجره طیبه دانست و اظهار داشت: شجره طیبه در بیانی استعاری و تمثیلی انسان های کاملی هستند که خداوند در قرآن کریم از آنها به خلیفه الله یاد می کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، تقویت مبانی اعتقادی و دینی را از بایسته های مسیر شبیه شدن به انسان های کامل خواند و خاطر نشان کرد: دعای مقرب درگاه الهی شدن بدون درک ارزش های الهی و تلاش برای رسیدن به مقام انسان های کامل امکان پذیر نیست.

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی، عقل، برهان و عرفان و شهود را از ارکان شهود قلبی و نزدیک شدن به خداوند برشمرد و گفت: آیت الله بهجت تجسم بهره گیری از عقل و عرفان و شهود در مسیر خداخواهی بودند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که کسانی که به معرفت شهودی دست یافتند هرگز دچار تخلف و گناه نمی شوند، گفت: کسی که محبت الهی را چشیده باشد و لذت حضور را درک کرده باشد حاضر نمی شود به خاطر تمام دنیا هم، لحظه ای از این لذت محروم شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، آیت الله بهجت را مصداق تمام عیار عرفان اسلامی دانست و گفت: آیت الله بهجت بنیانگذار مکتب عرفانی جدید نبودند، عرفان ایشان همان عرفان اهل بیت(ع) بود.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، عرفان های بشری که عقل و انسان گرایی را مبنای خود قرار داده اند، منحرف معرفی کرد و گفت: ابراز عرفان بزرگ‌ترین نشان دهنده دروغین بودن مکاتب به ظاهر عرفانی موجود در جهان است.

وی تاکید کرد: حضرت آیت الله بهجت(ره) بسیاری از مکاشفات خود را پنهان می‌کردند تا راه برای سوء استفاده دیگران بسته شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان، بندگی را بزرگترین رمز دستیابی آیت الله بهجت به درجات متعالی عرفان توصیف کرد و گفت: سخن معروف ایشان که همگان را دعوت به انجام واجبات و ترک محرمات می کردند، تعریف بندگی در آموزه های اسلام است./950/پ202/س
ارسال نظرات