۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۰۴۲
امام جمعه بابل:

عالمان دینی میراث‌های عظیم علمی، معنوی و اخلاقی جامعه هستند

خبگزاری رسا ـ امام جمعه بابل عالمان دینی را از پر افتخار‌ترین میراث‌های عظیم علمی، معنوی، فرهنگی و اخلاقی جامعه معرفی کرد و بیان داشت: آگاهی و عمل به سیره آنان می تواند جامعه را به هویت واقعی اش رهنمون ساخته و رازهای موفقیت آنان را برای نسل جوان جامعه تبیین کند.
امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل روز گذشته در نخستین کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی که در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، با بیان این که شخصیت علامه سعید العلما با هویت مردم ارتباط عمیق دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنایتی که به مردم این منطقه داشتند زمینه ساز برگزاری این کنگره عظیم علمی شدند.

وی با اشاره به این که رساله علامه سعید العلما که در یکی از کتابخانه های شهر ساری نگهداری می شد بنا به دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی احیاء و به زیر چاپ رفت، خاطرنشان کرد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی توجه خاصی به برگزاری این کنگره داشتند.

امام جمعه بابل ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیداری که اعضای شورای سیاست گذاری این کنگره با ایشان داشتند، فرمودند: خطه شمال دارای عالمان برجسته ای است که باید نام آنها احیا شود که سعید العلما مازندرانی از جمله این علما است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود با بیان این که بزرگداشت فقهای دینی زمینه آشنایی مردم با تاریخ درخشان بزرگان و عالمان دینی را فراهم و خدمات و فداکاری‌های آنان را به مردم معرفی می‌کند، افزود: از سویی دیگر سیره عالمان دینی که با تأسی از ائمه معصومین‌(ع) است به عنوان بهترین الگوهای زندگی به جامعه بالاخص نسل جوان معرفی می شود. 

وی با بیان این که تجلیل از جایگاه علم و عالمان دینی و زنده‌کردن نام و سیره آنان، کار بسیار ارزشمند و پسندیده‌ای است، گفت: در میان عالمان بزرگ شیعه، علامه سعید العلما و علامه اشرفی چهره های برجسته‌ای هستند که متأسفانه بسیار ناشناخته و گمنام هستند که شناساندن این دو عالم بزرگ به جامعه علمی و دینی و احیای آثار علمی آنها یک ضرورت است.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، عالمان دینی را از پر افتخار‌ترین میراث‌های عظیم علمی، معنوی، فرهنگی و اخلاقی جامعه معرفی کرد و بیان داشت: آگاهی و عمل به سیره آنان می تواند جامعه را به هویت واقعی اش رهنمون ساخته و رازهای موفقیت آنان را برای نسل جوان جامعه تبیین کند.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که بازگشت به این سرمایه های بزرگ در حقیقت بازگشت به تاریخ، تمدن و پیشینه غنی خود است، تصریح کرد: همه سیره و زندگی این عالمان دینی نظیر اخلاص آنان، محبت به ائمه اطهار، عبادت و راز و نیاز برای نسل جوان ما درس است.

وی، حضور علما در هر منطقه را عامل برکات فراوانی دانست و با بیان این که مرحوم علامه سعید العلما و علامه اشرفی مایه مباهات و افتخار برای مردم مازندران هستند، ادامه داد: در میان فقیهان آگاه و درد آشنای مازندران، این دو عالم بزرگ جهان شیعه، تأثیر بسیار زیادی در ولایت مداری خطه مازندران بالاخص مردم بابل دارند.

حجت الاسلام روحانی، علما را وارثان ائمه معصومین و شریعت محمدی دانست و با بیان این که امروز همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی وظیفه سنگینی در زنده نگه داشتن سیره علمی و عملی این بزرگان دارند، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر برای مسؤولان فرهنگی جامعه شرایط بسیار خوبی مهیّا است تا نسبت به انجام کارهای فرهنگی، اقدامات اساسی انجام داده و فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام روحانی به نقش علامه سعید العلما در مبارزه با فرقه ضاله بابیه در آن دوران اشاره کرد و گفت: زمانی که فرقه گمراه بابی ها و بهایی ها به مازندران نفوذ کرده و وارد شهر بابل شدند علامه سعید العلما با حضور در صحنه سیاسی و اجتماعی، دستور جهاد با آنان را صادر کرد و ریشه آنان را از این منطقه و خطه برچیده است که اگر نبود حضور علامه سعید العلما و عالمانی مانند ایشان، معلوم نبود که الان وضعیت دینی ما به چه صورتی بوده است.

امام جمعه بابل، الگو دهی به جامعه انسانی و نسل جوان را یکی از مهم ترین دستاورد های معرفی عالمان دینی، دانست و خاطرنشان کرد: باید مشاهیر بزرگ خود را به مردم و بالاخص نسل جوان معرفی کرده و چهره، یاد، نام و خدمتشان را در میان نسل جوان زنده کنیم./950/پ202/ص
ارسال نظرات