۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۵۹۶
با حضور آیت الله طبرسی:

کارگاه آموزشی معاونان آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه مشترک معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه استان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری آغاز به کار کرد.
گردهمايي مبلغان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، کارگاه مشترک معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه استان صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران در مراسم آغاز به کار این دوره گفت:  این دوره آموزشی با حضور اساتید و معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه استان از امروز به مدت دو روز در ساری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که این دوره به صورت مشترک و با حضور معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه مازندران در حال برگزاری است، بیان داشت: مهم‌ترین اصول و مبانی آموزش و پژوهش در حوزه‌های علمیه از سوی اساتید مجرب اعزامی از قم برای شرکت‌کنندگان در این دوره بیان می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه اصول و مبنای آموزشی در مدارس علمیه به همان روش سنتی دنبال می‌شود، تصریح کرد: اجرایی‌کردن مبانی آموزش جدید از مصادیق تحول در حوزه‌های علمیه است که باید دنبال شود.

وی با بیان این که آموزش و پژوهش مکمل یکدیگر هستند، گفت: آموزش بدون پژوهش فعالیت‌های علمی در حوزه را دچار نقصان خواهد کرد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آموزش منهای پژوهش امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: اگر مدارس علمیه تنها به دنبال آموزش بروند به یقین ‌بازدهی علمی در آن حوزه‌ها کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که از آغاز تشکیل حوزه‌های علمیه تاکنون در هیچ برهه‌ای از تاریخ، آموزش در حوزه‌های علوم اسلامی، از تحقیق و پژوهش جدا نبوده است، ادامه داد: پژوهش زیربنای همه علوم است و بدون پژوهش اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام اکبری با تأکید براین که آموزش‌های ما در سطح مدارس علمیه باید پژوهش‌محور باشد، تصریح کرد: البته این انتظار نباید وجود داشته باشد که از همان پایه‌ها و سطوح ابتدایی حوزه طلاب به دنبال پژوهش به معنای تولید علم بروند.

وی با بیان این که طلاب در سطوح ابتدایی باید با آموزش‌های پژوهش محور آشنا شوند، تصریح کرد: این بدین معنا است که تکالیف کلاسی باید به شکل و ساختار پژوهشی به طلاب ارائه شود.

گفتنی است، نخستین کارگاه مشترک معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه مازندران از امروز آغاز و به مدت دو روز در اردوگاه شهدای دانش آموز بادله ساری ادامه خواهد داشت./950/پ202/س
ارسال نظرات