۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۶۱۶
از سوی اداره کل اوقاف آذربایجان غربی؛

مسابقات استانی قرآن کریم در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: سومین دوره مسابقات استانی اذان، مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم، ابتهال و دعا در ارومیه برگزار می‌شود.
مسابقات قرآني
حجت الاسلام علی حسنی، مسؤول امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با انتشار بنر، پوستر، اعلامیه های تبلیغی جهت برگزاری سومین دوره ی مسابقات استانی اذان، مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم، ابتهال و دعا، فراخوان داده است.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات با هدف ایجاد انگیزه در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام این مقام مسؤول، برای شرکت در این دوره از مسابقات محدودیت سنی وجود ندارد.

حجت الاسلام حسنی، مدح، منقبت و فضائل اهل بیت به ویژه امام سجاد(ع)، موضوعات مرتبط با بیداری اسلامی(وحدت اسلامی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی) و اهمیت جهاد در اسلام را از موضوعات مسابقه در بخش مدیحه سرایی اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش همخوانی قرآن کریم نیز، آیات مرتبط با موضوع ولایت و جهاد و استفاده از آثار قطعات تقلیدی ماندگار قاریان مشهور ایرانی و مصری مد نظر است.

مسؤول امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: عناوین پیشنهاد شده در بخش ابتهال و دعا، ادعیه و مناجات های ماثوره به ویژه فرازهای منتخب از صحیفه سجادیه و جامعه کبیره، اشعار شعرای نامدار و معتبر‌(عرب زبان) در مدح و اهل بیت یا مسائل اعتقادی‌(ولایت، انتظار) است.

وی مهلت نام‌نویسی در این دوره از رقابت‌ها را سی و یک خرداد‌ماه سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه در تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان غربی نام‌نویسی کنند.

حجت الاسلام حسنی در پایان گفت: سومین دوره از مسابقات استانی اذان، مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم، ابتهال و دعا نیمه دوم تیرماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود./936/پ203/س

ارسال نظرات