۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۷۸۷
امروز؛

مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور رییس و اعضای هیأت علمی این دانشگاه صبح امروز برگزار شد.
دانشگاه رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور رییس و اعضای هیأت علمی این دانشگاه در تالار اجتماعات ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد و رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، و نیز حجت الاسلام روشن ضمیر معاون فرهنگی و از اعضای هیأت علمی این دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدا حجت الاسلام فرزانه گفت: پنج خصوصیت مهم در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد که آن را از دیگر انقلاب‌های تأثیرگذار در جهان مانند انقلاب فرانسه و انقلاب شوروی متمایز ساخته است.

وی افزود: اولین خصوصیت نظام جمهوری اسلامی ایران این است که خط و مشی آن برگرفته از ایمان اسلامی و تقوای الهی است؛ و نیز نقش‌بند زندگی هر انسانی ایمان او است که هدف او را مشخص کرده و راه او را تعریف می‌کند که در انقلاب ایران، ایمان مردم یکی از دلایل استقامت و پایداری نظام و نیز ملت‌های منطقه است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی‌ اظهار داشت: دومین خصوصیت انقلاب اسلامی این است که اساس آن با اجتهاد و فقاهت همراه است و ریشه و اساس آن قرآن، روایات، اجماع و عقل است که از آن دریای عظیم فقه استخراج می‌شود.

وی اضافه کرد: همراهی با ولی فقیه، پیروزی را فراهم می‌کند و با دقت در تاریخ اسلام می‌توان اصول سیاسی را در جامعه تقویت کرد. امروز فصل جدیدی در ملت‌های منطقه باز شده و این‌که رهبر معظم انقلاب می فرمایند«‌موج بیداری تا قلب اروپا خواهد رفت» به جهت این است که ملت های بیدار جهان در حال ورود به کشتی انقلاب اسلامی هستند، و ورود آنها باعث می‌شود که به غرب و مادی‌گرایی پشت کنند.

سپس حجت الاسلام روشن ضمیر به تشریح فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه پرداخت و افزود: برگزاری 70 جلسه سخنرانی، کرسی های آزاد اندیشی و اردوهای علمی تربیتی، راهیان نور و دانشجویان جدیدالورود، و نیز انتشار هشت عنوان نشریه همچون فرهنگ بصیرت، غریبانه و فراسو  از ‌برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های این معاونت برگزاری دوره های کوتاه مدت غرب‌شناسی، طب اسلامی، مدیریت فرهنگی، مهارت‌های تبلیغی و آموزش روزنامه‌نگاری است.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، با بیان این‌که این دانشگاه تا کنون دانشجویان بسیاری برای حضور در همایش ها اعزام کرده است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی همانند فعالیت‌های آموزشی نیست و امروز نیاز است که دانشجویان به صورت فعال به مباحث فرهنگی ورود پیدا کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 82 نفر از فعالان فرهنگی و بیست نفر از برگزیدگان مسابقات دانشگاه علوم اسلامی رضوی تقدیر به عمل آمد./968/پ202/س
ارسال نظرات