۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۵۷۹۹
آیت الله طبرسی:

امام راحل ارزش‌های ناب اسلامی را از مهجوریت خارج کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درمازندران، انقلاب اسلامی ایران احیاگر ارزش‌های ناب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) با رهبری یک نهضت عظیم و سرنگونی رژیمی فاسد دین و ارزش‌های ناب اسلامی را به متن زندگی مردم بازگرداند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در همایش «نماز زیباترین جلوه پرستش» که در ساری برگزار شد، با بیان این که نماز در مکتب انسان ساز اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: هیچ عملی از اعمال دینی و افعال عبادی با آن قابل مقایسه نیست و حتی اگر بخواهیم تعالیم و دستورات دینی را درجه بندی کنیم نماز در بالاترین درجه و مرتبه تعالیم دینی قرار دارد.

وی با بیان این که نماز در مکتب اسلام ازآن چنان جایگاه و ارزشی برخوردار است که سایر اعمال دینی هم عرض با آن قرار نخواهد گرفت، افزود: اگر درک و معرفت نسبت به نماز برای کسی حاصل شود، آن فرد هیچ‌گاه هرگز از آن کوتاهی نکرده و ترک نمی کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، نماز را نوای اقرار به بندگی در مقابل خداوند جهانیان و سلاحی برای ستیز با شرک و بت پرستی، جدال با گناه و ناپاکی و مبارزه با نفس سرکش دانست و خاطرنشان کرد: این نوای آسمانی تا عمق جان آدمی نفوذ می‌کند و جان را پالایش می‌دهد.

آیت الله طبرسی ادامه داد: کسی‌که به نماز می‌ایستد باید محضر خدا را درک کند و بداند در برابر چه مقامی ایستاده و در نتیجه وظیفه‌ بندگی را با نهایت خضوع و خشوع بجا آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حقیقت نماز در باطن وروح آن نهفته شده است، افزود: هر انسانی باید به حقیقت ظاهری و باطنی نماز پی ببرد و اگر هر کدام از این دو حاصل نشود نمی تواند به درک واقعی ازین فریضه مهم الهی دست یابد.

امام جمعه ساری با بیان این که کسی که با نماز مأنوس است در نور و روشنایی قرار دارد و کسانی که از نماز دور هستند گرفتار تاریکی هستند، گفت: پس باید برای تعالی و سعادت دراین دنیا در اقامه این فریضه مهم الهی کوشا باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نماز نماد عبودیت یک انسان است، ادامه داد: به جای آوردن این فرضه خضوع و خشوع را برای انسان در برابر خداوند متعال به ارمغان خواهد آورد و جامعه را از هرگونه مشکل و ناهنجاری مصون خواهد داشت.

آیت الله طبرسی، بی تقوایی را مهم‌ترین عامل مشکلات و ناهنجاری‌های امروز بشر دانست و تصریح کرد: متأسفانه مردم جامعه ما امروز در زندگی مادی دست و پا می زنند و توجه چندانی به مباحث عبادی ندارند و این خود زمینه‌ساز بسیاری از انحراف‌ها و مشکلات است.

وی به نقش علما و روحانیان در افزایش معرفت مردم نسبت به فریضه نماز اشاره کرد و با بیان این که روحانیت به ویژه مبلغان باید درک و معرفت نسبت به ارزش نماز را در مردم تقویت کنند، ادامه داد: اگر این معرفت حاصل شود ما دیگر در کشور ناهنجاری و مشکلی نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلاب اسلامی ایران احیاگر ارزش های ناب اسلامی دانست و با بیان این که در گذشته احکام و مبانی اسلامی ما در مهجوریت کامل به سر می بردند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با رهبری یک نهضت عظیم و سرنگونی یک رژیم فاسد دین و ارزش‌های ناب اسلامی را به متن زندگی مردم بازگرداند و این بزرگ‌ترین خدمت این شخصیت بی‌نظیر قرن حاضر به ملت ایران بود./950/پ202/س
ارسال نظرات