۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۴۸۷
با انتشار اطلاعیه‌ای:

جامعه مدرسین خواستار محاکمه قاطع و سریع متعرضان به جانباز ناهی از منکر شد

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از ضرب و شتم روحانی ناهی از منکر آورده است: دستگاه‌های مسؤول با برنامه‌های حساب شده اجرای فرائض الهی را تضمین کند.
جامعه مدرسين
به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از ضرب و شتم روحانی ناهی از منکر، از دستگاه قضایی خواست تا با عاملان این فاجعه برخورد قطعی کند.
متن این اطلاعیه بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر هتک حرمت‌، ضرب و شتم و سپس مجروح شدن روحانی مظلومی که به دفاع از نوامیس مردم و نهی از منکر پرداخته بود، موجب اندوه فراوان گردید. بی‌تردید اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر از احکام مهم اسلامی است که باید بیش از پیش سرلوحه رفتار همگان قرار گیرد و در قالبی فراگیر، در جامعه اسلامی ما نهادینه شود. امربه معروف و نهی از منکر که از آن با عبارت «ب‍ِها تُقامُ الَفرائض» یاد شده، فریضه‌ای است که اجرای دیگر فریضه‌ها به آن وابسته است و جامعه امروز ما بیش از گذشته به آن نیاز دارد. احیای این فریضه بزرگ الهی، زیبندة این ملّت عاشورایی است؛ چه آنکه این فریضه مهم از اهداف نهضت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) بوده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن دفاع از اقدام شجاعانه افتخارآفرین و تاریخی این روحانی معظم، و نیز حمایت از اقدام بموقع دستگاه محترم قضایی در شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه فجیع، محاکمه قاطع و سریع آنان را خواستار است. همچنین از دستگاههای مسئول انتظار می‌رود با برنامه‌های حساب شده اجرای فرائض الهی را تضمین نمایند و امنیت لازم را برای آمران به معروف و ناهیان از منکر فراهم آورند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
/916/د102/ج
ارسال نظرات