۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۵۵۴
رییس ستاد اعتکاف قم:

معنویت جوانان ایرانی خنثی‌کننده تهاجم دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اعتکاف قم اظهار داشت: معنویت جوانان انقلابی ایران به اندازه‌ای بالنده است که جلوی هر تهاجمی را از سوی دشمنان گرفته است.
جوانان ايراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای، رییس ستاد اعتکاف قم، امروز بیستم خرداد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) برگزار شد با اشاره به ارزش و اهمیت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، بر دانستن قدر فرصت‌های این سه ماه تأکید کرد.

وی البته با بیان این‌که مهمانی خدا به مکان ربط دارد نه به زمان، افزود: ما همواره در محضر خداوند متعال هستیم و همواره خدا با ماست، اما این سه ماه با فضیلت، ویژگی‌های برجسته دیگری دارد.

نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به ماه رجب، تصریح کرد: در ضیافت این ماه که ماه خداوند است با ممارست در عبادت هم می‌توان مهمان خدا بود و هم خدا را به مهمانی دل خود دعوت کرد.

وی خواستار استیصال در مقابل پروردگار شد و با بیان این‌که ذات اقدس الهی در حدیثی قدسی فرموده است که من همواره در کنار دل شکسته بندگانم هستم، ابراز داشت: دعای کسی که دلش شکسته، زودتر مستجاب می‌شود؛ در این حال بنده مهمان خدا و خدا هم مهمان دل بنده است.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای با بیان این‌که همواره باید در پیشگاه خداوند متعال دل را بیاراییم و زنگارزدایی کنیم تا محل و خانه پروردگار شود، تصریح کرد: اگر ماه رجب ماه خداوند است؛ این‌گونه نیست که هرکس برای مشکلات خود بگرید، بلکه باید در برابر جمال و جبروت پروردگار و حقارت بنده، گریست.

وی به اهمیت و ارزش معنویت در زندگی اشاره کرد و با بیان این‌که اگر معنویت تعطیل شود، عاقبت تلخ و پایان سختی خواهیم داشت، گفت: با تأسی به عبادت‌هایی که ائمه معصومین‌‌(ع) داشتند، دل را در سه ماه رجب، شعبان و رمضان بیاراییم تا معنویت تأمین شود که با تأمین معنویت در زندگی موفق خواهیم بود.

رییس ستاد اعتکاف قم همچنین با بیان این‌که در طول انقلاب اسلامی ایران هیچ دولتی بی‌مشکل و بی‌حاشیه نبوده و فرصت‌طلبان همواره در پی سوءاستفاده از آن بوده‌اند، جایگاه قدرت را وسوسه‌انگیز دانست و گفت: هنر معنویت تمام انحرافات موجود را از بین برده است.

وی خاطرنشان کرد: البته معنویت جوانان انقلابی ایران اسلامی تا اندازه‌ای بالنده است که جلوی هر تهاجمی را از سوی دشمنان گرفته است.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه اعتکاف، اظهار داشت: حضور جوانان مؤمن در مراسم پرفیض اعتکاف به اندازه‌ای گسترده است که شمارش دقیقی از آن در دست نیست. /920/پ202/س

ارسال نظرات