۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۶۸۶۰
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم:

احیای فریضه امر به معروف خواسته جدی رهبری و متدینان است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، با تاکید بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، این مهم را خواسته مقام معظم رهبری و همه متدینان و دلسوزان نظام و مکتب اسلام عنوان کرد.
امر به معروف و نهي از منكر امر به معروف و نهي از منكر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سلیمی‌زاده، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم، روز گذشته در نشست سیاستگذاری شورای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، عملکرد و فعالیت ها و اقدامات این ستاد را تشریح کرد.

وی از تشکیل شورای امر به معروف ونهی از منکر در قم خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در ادارات و نهادها آموزش امر به معروف و نهی از منکر الزامی شده است.

حجت الاسلام سلیمی زاده با تشریح برنامه های ستاد احیای امر به معروف به منظور ارائه آموزش های لازم به آمران به معروف و ناهیان از منکر، ابرازداشت: جزوات آموزشی چاپ و در اختیار آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار گرفته است.

وی همچنین از چاپ شش جلد کتاب درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت احیای این فریضه الهی خبر داد و بیان داشت: در سال گذشه به منظور احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پنج همایش برگزار شده است.

حجت الاسلام سلیمی اضافه کرد: سرکشی از ادارات و ارگان ها به صورت سرزده به منظور نظارت بر اجرای طرح عفاف و حجاب از دیگر اقدامات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده که خوشبختانه آثار بسیار خوبی نیز به همراه داشته است.

وی افزود: بیش از 90 درصد ادرات و ارگان های دولتی مساله عفاف و حجاب را رعایت کردند و به افرادی که این مساله را مراعات نکرده بودند تذکرات لازم داده شد.

حجت الاسلام علی سلیمی زاده افزود: در هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز برنامه های خاصی با هماهنگی آموزش و پرورش در ادارات و مدارس برگزار شد که تاثیرات بسیار خوبی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر خواسته مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: همه دستگاه ها و ارگان ها باید در این خصوص ایفای نقش و وظیفه کنند و نقش خود را به درستی ایفا نمایند.

حجت الاسلام سلیمی زاده با اشاره به همکاری خوب دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی با آمران به معروف و نهی از منکر ابرازداشت: طلاب خواهر و برادر نیز در اجرای طرح ها کمک کار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بودند.

وی گفت: نیروی انتظامی در این عرصه محکم و با اقتدار جلوآمده است و باید هم این گونه باشد و خوشبختانه این نیرو حمایت و پشتیبانی بسیار خوبی از آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته اند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به توزیع برخی از کیف های مدرسه با تصاویر نامناسب، ابراز داشت: طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش از سال آینده استفاده از هر گونه کیفی که اشاعه فرهنگ غرب و بی بندوباری باشد ممنوع خواهد بود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، قم را از استان های منتخب کشور در زمینه ترویج تذکر لسانی نسبت به منکرات دانست و ابراز داشت: این مساله باید بیش از پیش در جامعه ترویج و تبیین شود تا همه افراد و آحاد جامعه و شهروندان نسبت به تذکر لسانی اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین تذکر لسانی در جامعه افزود: ائمه جماعات و روحانیان نیز می توانند در بسیج عمومی برای ترویج تذکر لسانی ایفای نقش و وظیفه کنند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات