۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۱۵۱
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم خبر داد؛

تشکیل بیش از پانصد گفتمان دینی در استان قم

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از تشکیل بیش از پانصد گفتمان دینی در سال گذشته به همت این اداره کل خبر داد.
گفتمان ديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم روز دوشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) از برگزاری بیش از پانصد گفتمان دینی در قم در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال 88 تعداد پنج گفتمان دینی دانشجویی و طلاب در قم برگزار شد که این تعداد در سال 89 به 80 جلسه افزایش یافت.

وی همچنین از برگزاری گفتمان‌های دینی متعدد در مدارس و مساجد استان قم و رشد فزاینده فعالیت‌های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خبر داد و ابراز داشت: در سال گذشته برای اولین بار دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در این سازمان برگزار شد که بیش از هفتصد نفر در این دوره های آموزش های لازم را فرا گرفتند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات مدارس، مسؤولان هیئات مذهبی، معلمان و مدیران مدارس از دیگر اقدامات این سازمان در سال گذشته بوده است.

وی از ثبت 150 هیئت مذهبی دانش‌آموزی در استان قم خبر داد و بر لزوم آسیب‌شناسی از شیوه عزاداری در هیئات مذهبی استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در این راستا نیز فعالیت ها و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزایش تعداد روحانیان مستقر در روستاهای استان را از سیاست‌های جدی این اداره کل دانست و اظهار داشت: در سال 88 تعداد 23 روحانی در روستاهای قم استقرار دائم داشتند که این تعداد در سال گذشته به 37 نفر افزایش یافت.

حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده با تشریح دیگر فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حمایت از موسسات قرآنی، برگزاری 23 دوره تربیت معلم قرآن کریم، برگزاری دو دوره آموزشی تربیت داور، برگزاری دو دوره آموزشی تربیت ممتحن قرآن کریم و برگزاری دو جشنواره قرآنی را از دیگر فعالیت‌های این اداره در سال 89 ذکر کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات