۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۲۹۲
رئیس دادگستری قم:

یک سوم پرونده‌های دادگاه خانواده قم پرونده طلاق است

خبرگزاری رسا ـ رییس دادگستری قم اعلام کرد: پروندهای شرکتهای هرمی و پروندهایی تحت عنوان مضاربه بحث برانگیزترین پروندهای دادگاه‌ها را تشکیل می‌دهد از این رو به مردم توصیه می‌کنیم در امر معاملات و سرمایه گذاری از انجام معامعلات مشکوک و مشکل‌دار خودداری کنند
دادگاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی قرشی، رییس دادگستری شهرستان قم به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران، برنامه‌های انجام شده در یک سال گذشته و همچنین برنامه‌های سال آینده را تشریح کرد.

رییس دادگستری شهرستان قم ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در استان قم دارای 12 مجتمع قضایی است.

حجت الاسلام سید مجتبی قرشی آمار عملکرد مجتمع‌های قضایی استان قم را خوب توصیف کرد و عنوان کرد: در یک سال گذشته 138 هزار و 902 پرونده در تمام محاکم قضایی استام قم تشکیل شده که در مجموع 136 هزار و 902 پرونده مختومه شده است.
 
وی همچنین میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در استان قم را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: استان قم نسبت به سایر استان های کشور کوتاه ترین زمان رسیدگی به پرونده ها را داراست.

وی درباره عملکرد دادگستری استان قم گفت: در دادگاه حقوقی استان قم از سال گذشته تاکنون چهارده هزار و 360 پرونده تشکیل شده که سیزده هزار و 851 مورد آن مختومه شده، در دادگاه جزایی استان بیست و یک هزار و 814 پرونده وارد و بیست و یک هزار و 940 پرونده مختومه، در دادگاه خانواده پانزده هزار و 143 پرونده وارد و چهارده هزار و 503 پرونده مختومه، در دادگاه انقلاب چهار هزار و 321 مورد پرونده رسیده و چهار هزار و 308 مورد پرونده مختومه و در شورای حل اختلاف استان قم هفتاد و هفت هزار و شش پرونده رسیده و هفتاد و شش هزار و 153 پرونده مختومه شده است.

رییس دادگستری شهرستان قم گفت: دربخش‌های کهک، خلجستان و جعفریه هم پنج هزار و 775 پرونده وارده داشته که پنج هزار و 662 مورد آن مخنومه شده است.

حجت الاسلام قرشی بیشترین آمار جرائم جزایی استان قم را ایراد صدمه بدنی غیر عمدی نام برد که آمار آن چهار هزار و 335 مورد بوده است.
 
وی بیشترین آمار پرونده‌های شورای حل اختلاف را جرائم صدمه ناشی از تخلف رانندگی اعلام کرد و گفت: همچنین در دادگاه‌های خانواده چهار هزار و 107 پرونده طلاق تشکیل شده که نشان دهنده آمار نگران کننده طلاق در استان قم است. این تعداد طلاق یک سوم پرونده های دادگاه خانواده را تشکیل می‌دهد.

رییس دادگستری قم در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: خوشبختانه با تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از استان قم، نیروی انتظامی و قوه قضائیه با قاطعیت با قاچاقچیان برخورد می‌کنند و در سال گذشته 69 قاچاقچی محکوم به اعدام در زندان و 9 مورد اعدام شده‌اند و در روزهای آینده تعدادی در انتظار اجرای حکم خود هستند.

وی در ادامه برنامه‌های آینده دادگستری استان را اعلام کرد و گفت: استفاده بیش از پیش از فن آوری روز و تبدیل روشهای سنتی به مدرن جهت پاسخگویی بهتر به مردم، استحکام آراء دادگاهها و ارتقاء احکام حقوقی و قضائی در نشست‌های علمی بین محاکم با تشکیل کمیته های علمی، تخصص‌گرایی در رسیدگی‌های قضائی، بهبود زمان دادرسی در فرآیند دادرسی، پاسخگو بودن دادگستری به مردم و حضور مسؤولان در برنامه‌های دیدار عمومی با مردم، استمرار آموزشهای بدو خدمت و ضمن خدمت و نظارت مستمر و تلاش جهت برطرف کردن اطاله دادرسی در فرآیند رسیدگی پرونده ها از اقدامات پیش روی این دادگستری است.

حجت الاسلام قرشی در پایان اظهار داشت: پروندهای شرکتهای هرمی و پروندهایی تحت عنوان مضاربه بحث برانگیزترین پروندهای دادگاه‌ها را تشکیل می‌دهد از این رو به مردم توصیه می‌کنیم در امر معاملات و سرمایه گذاری از انجام معامعلات مشکوک و مشکل‌دار خودداری کنند./908/پ202/ع



ارسال نظرات