۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۹۲۳۳
جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور:

امر به معروف دولتی پیوسته با نوسان مواجه بوده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تفت اظهار داشت: امروز جریان انجرافی معتقد است نباید قشر خاکستری جامعه از آنها برنجد و به همین خاطر امر به معروف نیروی انتظامی را کم رنگ کرده است برای همین شاهد جری شدن افراد شرور هستیم.
حجت الاسلام مديح


حجت الاسلام محمدرضا مدیح، جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در ادبیات دینی دارد و در روایات اسلامی تاکید شده که اگر این فریضه الهی اجرایی شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد شد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را سپری برای سایر فروع دین و موتور محرکی برای جامعه عنوان کرد و بیان داشت: از نظر اجتماعی وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رواج داشته باشد گناه، خطا و خیانت محدود خواهد شد.

وی ترک امر به معروف و نهی از منکر را موجب تنگ شدن فضا برای رشد ایمان دانست و گفت: در صورت سستی و کاهلی نسبت به این فریضه الهی، فضا برای گسترش گناه و رذالت باز می‌شود.

امام جمعه تفت، توجه عموم مردم به این فریضه الهی را خواستار شد و گفت: تذکر لسانی که وظیفه عموم مردم است می‌تواند نقش چشمگیری در نظارت و بازدارندگی عمومی داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از فضای فعلی جامعه اظهار داشت: متاسفانه امروز فضای امر به معروف و نهی از منکر بسیار کمرنگ و در حد تعطیلی درآمده است.

حجت الاسلام مدیح بیان داشت: امر به معروف دولتی که از طریق نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید صورت گیرد پیوسته با نوسان مواجه بوده است از این رو فضای جامعه ما فضای توسعه و ترویج معروف و از بین رفتن منکرات نیست.

امام جمعه تفت اظهار داشت: توقع از دولت دهم این بود که در مقابل منکرات تصمیم جدی بگیرد اما رییس جمهور امر به معروف و نهی از منکر را در فضای فرهنگی مطرح کردند و جلوی اقدامات انتظامی را گرفت.

وی بیان داشت: امروز جریان انجرافی معتقد است باید قشر خاکستری جامعه از آنها نرنجد و به همین خاطر امر به معروف نیروی انتظامی را کم رنگ کرده است برای همین شاهد جری شدن افراد شرور هستیم.

رییس پیشین سازمان بسیج طلاب کشور تصریح کرد: در مدت اخیر سه طلبه ناهی از منکر به شدت آسیب دیده اند که نشان می دهد هنوز طلاب به لحاظ آرمان های خود به این فریضه الهی پایبند هستند.

وی در پایان اظهار داشت: امر به معروف تکلیفی عمومی برای مردم و تکلیفی دولتی برای نیروی انتظامی است و اگر  در این زمینه کوتاهی کنیم ضربه جدی خواهیم خورد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات