۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۹۵۲۵
ششم مرداد؛

گردهمایی بزرگ علما و روحانیان گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری گردهمایی بزرگ علما و روحانیان استان در آستانه ماه مبارک رمضان در رشت خبر داد.
گردهمايي روحانيان
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از برگزاری گردهمایی بزرگ علما و روحانیان استان در آستانه ماه مبارک رمضان در رشت خبرداد.

وی با بیان این که این گردهمایی یک روزه با حضور علما، روحانیان، ائمه جمعه و جماعات و طلاب استان در مسجد مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) شهرستان رشت برگزار می شود، افزود: در این گردهمایی حجت الاسلام رسولی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در گیلان سخنرانی خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که این گردهمایی هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان در مرکز استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این برنامه از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان و با همکاری سازمان تبلیغات ساعت نه صبح روز پنج شنبه در رشت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یاری با بیان این که مبلغان در ماه مبارک رمضان وظیفه سنگینی در عرصه تبلیغی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای مبلغان دینی است که با ارتباط بیشتر با مردم در جهت ترویج احکام ناب اسلامی گام های بیشتری بردارند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان در جهت تقویت روحیه ایمان افراد جامعه، اشاعه فرهنگ اسلامی و تبیین نقاط کور و روشنگری در مقابل بدعت‌ها و اعتقادات انحرافی تلاش بیشتری کنند، افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول کلام وحی است و مبلغان دینی باید نسبت به وظیفه سنگین خود در این ماه معرفت و شناخت داشته باشند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ترویج بدعت و خرافه از سوی دشمنان اسلام در مناطق محروم و روستایی به ویزه مبلغان در برابر این هجمه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: یک مبلغ دینی باید با ترویج صحیح و تأثیرگذار مبانی دینی مانع از رسیدن دشمنان به اهداف شوم خود شوند.

حجت الاسلام یاری، تبلیغ چهره به چهره مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان را تأثیر گذار دانست و با اشاره به این که مبلغان باید علاوه براین با برگزاری برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی نسل جوان را به سوی خود جذب کنند، ادامه داد: مبلغان باید به نیازهای روز جوانان و هماهنگی شیوه تبلیغ با روحیات آنان توجه کامل داشته باشند و در این راستا از ابزارهای نوین همچون نرم افزارهای قرآنی بهره گیرند./950/پ202/س
ارسال نظرات