۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۶۲۷

علمای لبنان اقدام تروریستی علیه نیروهای حافظ صلح بین المللی را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علمای برجسته و شخصیت های مذهبی لبنان، جنایت تروریستی علیه یک دستگاه نفربر فرانسوی وابسته به نیروهای حافظ صلح بین المللی (یونیفل) را به شدت محکوم کردند.
نيروهاي يونيفل
به گزارش خبرگزاری رسا، علمای برجسته و شخصیت های مذهبی لبنان، روز گذشته در موضع گیری های جداگانه، جنایت تروریستی روز سه شنبه در شهر صیدا علیه یک دستگاه نفربر گردان فرانسوی وابسته به نیروهای حافظ صلح بین المللی (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان را به شدت محکوم کردند.

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور بیانیه ای، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی علیه نیروهای یونیفل در شهر صیدا، آن را اقدامی تخریبی و ویرانگر برای ضربه زدن به روند امنیت و استقرار در لبنان با هدف برآشفتن اوضاع لبنان و خدمت به رژیم صهیونیستی دانست و برای زخمی شدگان آرزوی شفای عاجل کرد.

وی دستگاه های اطلاعاتی لبنان را به دوچندان کردن تلاش های خود برای شناسایی عاملان این جنایت و مجازات آنها فراخواند و از لبنانی ها خواست تا در برابر دشمنان میهنشان که به دنبال ترویج آشوب و نابودی در جای جای آن هستند بایستند و با همکاری، همبستگی و همفکری در راستای منافع لبنان پیش روند.

شیخ نعیم حسن، شیخ عقل یکتاپرستان دروزی لبنان نیز این اقدام تروریستی علیه نیروهای یونیفل را محکوم کرد و ضمن آرزوی بهبود کامل زخمی شدگان، گفت: این اقدام های تروریستی آسیبی به رابطه مستحکم نیروهای لبنانی و نیروهای یونیفل برای اجرای قعطنامه 1701 و جلوگیری از تجاوزگری های صهیونیستی، نخواهد رساند.

شیخ نعیم حسن، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی لبنان را به شناسایی هرچه سریعتر عاملان این جنایت و محاکمه آنها فراخواند و با فرماندهی نیروهای یونیفل، سفارت فرانسه در لبنان و دولت فرانسه ابراز همدردی کرد.

از سوی دیگر، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان نیز این حمله تروریستی علیه نیروهای یونیفل را محکوم کرد و آن را در چارچوب حمله سازمان یافته علیه امنیت و استقرار لبنان ارزیابی کرد و گفت: این جنایت را به شدت محکوم می کنیم و از دولت لبنان می خواهیم که از هیچ گونه اقدام امنیتی و نظامی برای شناسایی این گروهک های تروریستی و ریشه کن کردن آنها، دریغ نکند.

وی با تاکید بر اهمیت امنیت و استقرار در لبنان، مسؤولان را به تلاش شبانه روزی برای پاسداری از امنیت کشور فراخواند و افزود: در شرایط کنونی که بسیاری از طرف های داخلی و خارجی خواستار برهم زدن استقرار و امنیت لبنان هستند تا عملکرد دولت لبنان را با مشکل روبرو کنند، تلاش برای حفظ امنیت اهمیت فراوانی می یابد.

شیخ محمد رشید قبانی، مفتی اعظم اهل سنت لبنان نیز اقدام تروریستی علیه نیروهای حافظ صلح بین المللی در جنوب لبنان را اقدامی جنایتکارانه توصیف کرد و آن را در چارچوب ضربه زدن به روابط بین المللی لبنان و برهم زدن امنیت و استقرار این کشور ارزیابی و این حمله ترویستی را به شدت محکوم کرد.

حزب الله لبنان نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، آن را این جنایت کارانه و غیر قابل قبول توصیف کرد و از دستگاه مسؤول لبنان خواست تا با انجام تحقیقات در این زمینه، عاملان این جنایت را شناسایی کند و آنها را به سزای اعمالشان برساند.

در همین راستا سید عمار موسوی، مسؤول روابط بین المللی حزب الله لبنان نیز در تماسی با دونی بیتون، سفیر فرانسه در بیروت، این اقدام تروریستی علیه نیروهای فرانسوی یونیفل در جنوب لبنان را محکوم کرد.

جنبش امل نیز با صدور بیانیه ای، این اقدام تروریستی علیه نیروهای یونیفیل را محکوم کرد و گفت: این اقدام تروریستی به بازی گرفتن امنیت لبنان و خدمت مستقیم به رژیم صهیونیستی است وهدف آن ایجاد ناآرامی و نگرانی در کشور است.

میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی علیه گردان فرانسوی وابسته به یونیفیل، اعلام کرد: من از دستگاه مربوط می خواهم تا هرچه سریع تر عاملان این جنایت را شناسایی و مجازات نماید.

وی ضمن ارسال تلگرافی به نیکولا سارکوزی، همتای فرانسوی خود بار دیگر ضمن محکوم کردن این جنایت، گفت: لبنان خواهان سلامتی نیروهای یونیفیل است و برای زخمی شدگان شفای عاجل آرزومندم.

گفتنی است که روز سه شنبه بر اثر انفجار بمبی در هنگام عبور یک دستگاه نفربر گردان فرانسوی وابسته به نیروهای یونیفیل در جنوب شهر صیدا، پنج سرباز زخمی شدند که حال یک تن از آنها وخیم گزارش شده است.

نیراج سینگ، سخنگوی رسمی یونیفل در محل وقوع انفجار با اعلام اینکه هنوز زود است که در خصوص ارتباط این انفجار با انفجار دو ماه پیش بر سر راه سربازان ایتالیایی قضاوت کنیم، افزود: تاکنون هیچ افراد مظنونی در این خصوص دستگیر نشدند و چنین اقدامات تروریستی، یونیفیل را از همکاری با لبنان منصرف نمی کند.

یادآور می شود که حدود دو ماه پیش نیز در همین شهر، انفجار یک بمب در هنگام عبور نفربر گردان ایتالیایی وابسته به یونیفیل به زخمی شدن چند تن از افراد این گردان انجامید./981/ب901/گ
ارسال نظرات