۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۷۱۴
با رویکرد محتوا محوری قرآن؛

مؤسسه تخصصی امام سجاد در نمایشگاه قرآن حضور جدی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ ارائه فعالیت های پژوهشی، کارگاه های تدبر در قرآن، روش برداشت از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و پاسخ به شبهات قرآنی، نشست های صمیمی و گفت و گوهای قرآنی با حضور اساتید برجسته حوزه از برنامه های مؤسسه تخصصی امام سجاد(ع) مشهد در نمایشگاه قرآن خراسان رضوی است.
عکس آرشيو عکس آرشيو
حجت الاسلام برات محمد هدایتی، مسؤول پژوهش مؤسسه تخصصی امام سجاد(ع) مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از حضور این مؤسسه حوزوی در نمایشگاه قرآن خراسان رضوی خبر داد و گفت: حضور این مؤسسه در نمایشگاه قرآن بسیار جدی و پویا خواهد بود که یکی از این بخش‌های حوزه اطلاع رسانی است و  شامل ارائه مقالات، پایان نامه ها و متون درسی تدوین شده اساتید مدرسه و اطلاع رسانی نسبت به حوزه معارف اسلامی خواهد بود.

وی افزود: دوره عمومی معارف اسلامی ویژه عموم علاقمندان به یادگیری دروس دینی شامل احکام، اخلاق، عقاید، ترجمه، تفسیر وتدبردر قرآن از سوی این مرکز در طول دو سال برگزار می شود که این نمایشگاه فرصتی مناسب جهت نام نویسی در این دوره خواهد بود.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: دومین غرفه این موسسه نیز به کارگاه های تدبر در قرآن، روش برداشت از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و پاسخ به شبهات قرآنی، نشست های صمیمی و گفت و گوهای قرآنی با حضور اساتید برجسته حوزه، ارائه بروشور و پک های معرفی موسسه و برگزاری مسابقات قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اختصاص دارد.

مسؤول پژوهش مؤسسه تخصصی امام سجاد(ع) با بیان اینکه این موسسه برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن خراسان حضور می یابد، آشنایی با سایر موسسات و مراکز قرآنی و اطلاع رسانی فعالیت های موسسه را از اهداف این اقدام ذکر کرد.

وی، رویکرد محتوایی ـ منبعی را وجه امتیاز این موسسه از سایر مراکز آموزشی فعال در عرصه قرآن دانست و اظهار داشت: در این موسسه بیشتر متن قرآن مورد توجه است تا علوم قرآنی و هیئت علمی مجرب موسسه طی چندین سال برنامه ریزی خود متن قرآن را اصل ومبنا قرار داده اند. همچنین ترجمه قرآن را که اغلب توجه چندانی نمی شود مورد تأکید قرار داده است که این روند موجب کارامدی دانش پژوهان فارغ التحصیل این موسسه شده است.

حجت الاسلام هدایتی در ادامه از راه اندازی دوره عالی دکتری این موسسه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این موسسه با تأکید بر پژوهش محوری از کارگاه های تحقیقات الکترونیک نیز بهره مند است.

وی با بیان اینکه در تلاش برای اخذ مدرک از حوزه علمیه برای فارغ النحصیلان موسسه هستیم، یادآور شد: کتابچه مفردات قرآن ویژه طلاب پایه های اول و دوم و کتاب برداشت های نو از صحیفه سجادیه به زودی از سوی این موسسه آموزشی به چاپ خواهد رسید.

گفتنی است، موسسه آموزشی ـ پژوهشی امام سجاد(ع) از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرده و در رشته های تفسیر و معارف قرآن و علوم ومعارف حدیث از میان طلاب سطح دو و سه از طریق آزمون ورودی و مصاحبه در مقطع کارشناسی ارشد دانش پژوه می پذیرد.

علاقمندان جهت کسب اطلاع بیشتر می توانند با شماره تلفن 8517138-0511 تماس گرفته و یا به نشانی خیابان امام رضا(ع)، چهارراه دانش، دانش شرقی 6، طبقه فوقانی حسینیه الزهرا مراجعه کنند./930/ت302/ص
ارسال نظرات