۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۷۸۸

کنگره آیات شوشتری و بهبهانی در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان از برگزاری چهار کنگره بزرگ در این استان خبر داد و گفت: دو کنگره مفاخر ویژه آیات شوشتری و وحید بهبهانی و همچنین دو کنگره سرداران شهید علم الهدی و دقایقی در سال جاری برگزار خواهد شد.
دکتر حجازي استاندار خوزستان در پنجمين نمايشگاه قرآن و عترت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته در نشستی با خبرنگاران از برگزاری چهار کنگره بزرگ در استان خوزستان خبر داد و گفت: دو کنگره مفاخر ویژه آیات شوشتری و وحید بهبهانی و همچنین دو کنگره سرداران شهید علم الهدی و دقایقی در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی عدم موفقیت در اجرای کار کشوری را به جهت دور بودن از مفاهیم قرآنی دانست و گفت: محور قرار دادن قرآن کریم در تمامی برنامه های کشوری عامل پیشرفت و موفقیت می شود.

حجازی، برگزاری نمایشگاه های قرآنی در جامعه را موجب آشنایی مردم با محصولات علوم قرآنی خواند و افزود: وجود خبرگزاری ها و سایت های دینی، فرهنگی و قرآنی در چنین نمایشگاه هایی عامل آشنایی مردم با سایت های دینی و قرآنی و نوع فعالیت های آنان می شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان، به فعالیت های قرآنی استانداری خوزستان اشاره و تصریح کرد: برگزاری چندین جلسه قرآنی در شورای فرهنگ عمومی خوزستان، جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی و همچنین شورای قرآنی استان از جمله فعالیت های استانداری خوزستان می باشد.

وی با اشاره به فراگیر کردن طرح قرآنی معراج در مدارس استان، اظهار داشت: این طرح با همکاری حوزه علمیه خوزستان و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان که در 145مدرسه آغاز و در سال جاری ده شهرستان دیگر شامل این طرح خواهند شد.

استاندار خوزستان، خاطر نشان ساخت: در خصوص مسائل زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری فعالیت های فرهنگی استان، اعتبارات مطلوبی سالیانه دریافت می شود که از سال 87 هر سال قریب 18 میلیارد تومان اعتبارات فرهنگی در میان نهادهای فرهنگی تقسیم می شود.

وی اختصاص بخشی از نمایشگاه دائمی خوزستان به فعالیت های قرآنی از جمله فعالیت های استانداری استان برشمرد و افزود: این سالن به صورت دائمی عرضه کننده محصولات قرآنی خواهد بود.

حجازی، با بیان این که در خصوص بحث عفاف و حجاب کارهای زیادی انجام شده است، عنوان کرد: بخش مشاوره بانوان استانداری خوزستان کارهای ارزنده ای در سطح استان برگزار کرده است که این فعالیت به سوی ایجاد فضای معنوی و اسلامی در استان در حال حرکت است./9463/پ203/ص
ارسال نظرات