۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۲۰۷
استاد حوزه علمیه مبرز عربستان:

جهانیان تنها نظاره گر کشتار مسلمانان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مبرز عربستان با اشاره به کشتار مسلمانان در عراق و پاکستان تاکید کرد که جهانیان تنها به تماشاچی کشتار مسلمانان مبدل شده اند.
سيد هاشم الشخص استاد حوزه علميه مبرز عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الشخص، استاد حوزه علمیه شهر مبرز عربستان، روز گذشته در جمع کثیری از شیعیان این شهر با اشاره به خطبه ای از امیرمومنان علی (ع) گفت: امام علی (ع) در خطبه ای تاکید می کند که انسان باید خود را میزان میان خود و دیگران قرار دهد و آنچه برای خود دوست می دارد را باید برای دیگران نیز دوست داشته باشد، از آنچه بدش می آید برای دیگران نیز بدش بیاید و همانگونه که دوست دارد ظلمی علیه او روا نشود به دیگران نیز ظلم نکند.

وی افزود: آموزه های امام علی (ع) بیش از آنکه شرعی باشد عقلایی است. اگر کسی انتظار داشته باشد که دیگران به او احترام بگذارد، پس باید بداند که مردم از وی انتظار احترام دارند خوبی ها را برای سایرین بخواهد و از آنچه نسبت به آن اکراه دارد برای دیگران نیز اکراه داشته باشد.

حجت الاسلام الشخص تصریح کرد: اگر فردی به گونه ای دیگر با مردم رفتار کند و انتظار داشته باشد که مردم به او احترام بگذارند دچار دوگانگی معیار شده است. این افراد از ظلمی که به آنها روا می شود به شدت گله مند هستند و زمین و زمان را به خاطر این ظلم مورد انتقاد قرار می دهند، ولی ظلمی که وی به مردم تحمیل می کند مقبول است و هیچ مشکلی ندارد.

استاد حوزه علمیه شهر مبرز رخدادهای کنونی جهان را سراسر دوگانه خواند و اظهار داشت: مسلمانان در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی کشته و ذبح می شوند، ولی همگان سکوت اختیار کرده و در جهت محکومیت و پایان دادن به این ظلم ها پیش قدم نمی شوند، اما اگر مصالح غرب و رژیم صهیونیستی اندکی در معرض خطر قرار گیرد شاهد جنبش شورای امنیت و همه سازمان های حقوق بشر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد که مصالح غرب و صهیونیست ها در حال حاضر از همه چیز مهم تر است و بر همین اساس است که با کمترین تهدیدی که برای این مصالح رخ می دهد شاهد ناله و اندوه و دخالت های مستقیم جهانیان خواهیم بود.

سید هاشم الشخص از کشتار مسلمانان عراق و پاکستان یاد کرد و اظهار داشت: جهان سیاست امروزه بدین گونه است که مسلمانان عراق، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی کشته می شوند، ولی گویی هیچ امری رخ نداده است، اما اگر رژیم صهیونیستی و حامیانش با کمترین آزاری مواجه شوند بدون هیچ رحمت و گذشتی به انتقام از عاملان آن می پردازند و حتی بی گناهان را قربانی این خودخواهی می کنند./980/ب902/گ
ارسال نظرات