۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۳۰۸
مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان:

هدف عدالت علوی تکامل عقول انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان گفت: عدالت معرفی شده در رفتار و نهج البلاغه حضرت علی(ع) به دنبال این است که انسان را به جایی برساند که انسان طمع و حرص نداشته باشد و حقوق دیگران را ضایع نکند.
حضرت علي (ع)
حجت الاسلام میر شمس حسینی، مسؤول امور روحانیان سپاه گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به شب قدر و ضرورت توجه به اهمیت این شب‌ اظهار کرد: نباید این‌گونه تصور شود که انسانی هر گناهی که بخواهد می تواند انجام دهد و خداوند در این شب همه را خواهد بخشید.

مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان تاکید کرد: باب توبه در شب قدر برای کسی باز است که از غفلت ها و خطاها برگشته باشد و قصد ارتکاب مجدد گناه هم ندارد.

این کارشناس مسائل دینی با بیان این که از سوی دیگر انسان نباید ناامید باشد که به خاطر گناهانش بخشیده نخواهد شد، اعلام کرد: کسی که در این شب قدر هنوز بیدار نشده و عظمت شب های قدر را درک نکرده است، به خود لطمه بزرگی وارد کرده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در آیات و روایات بی تفاوتان به شب قدر بدبخت ترین انسان ها معرفی شده اند.

وی با بیان این که استمرار در عمل به جای کثرت عمل در شب‌های قدر مدنظر باشد، اظهار داشت: لازم نیست کسی خود را مقید به قرائت دعای شریف جوشن کبیر و یا ختم پنج هزار صلوات کند، توجه و حضور قلب در شب قدر حرف اول را می زند.

مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان در ادامه همگان را به کمک به مردم سومالی دعوت کرد و گفت: مردم سومالی به این خاطر به چنین وضعتی دچار شدند که عده ای سود‌جو‌ تنها منافع خود را می بینند.

وی هدف عدالت مورد نظر علی (ع) تکامل عقول انسانی دانست و گفت: عدالت معرفی شده در رفتار و نهج البلاغه حضرت علی(ع) به دنبال این است که انسان را به جایی برساند که انسان طمع و حرص نداشته باشد و حقوق دیگران را ضایع نکند.

این کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: منطقه آفریقای جنوبی و کشور سومالی منابع معدنی بسیاری دارد در حالی که دچار بیکاری 86 درصدی است.

وی اعلام کرد: این کشور سال های بسیار برای اینکه غرب از منابع آن سود ببرد و سلاح های خود را بفروشد، آماج توطئه ها و جنگ افروزی ها بوده است.

حجت الاسلام حسینی در پایان اذعان کرد: اگر عدالت علوی جهانی می شد، غرب به چپاول این کشور نمی پرداخت و مردم سومالی نیز منافع ملی را بر منافع قبیله ای و قومی ترجیح می دادند و فریب جنگ افروزی ها را نمی خوردند./950/ت303/س
ارسال نظرات