۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۷۷۴
با حضور آیت‌الله سبحانی؛

مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه 24 شهریور ماه با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی برگزار می‌شود.
مراسم آغاز سال تحصيلي طلاب غير ايراني


حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه، 24 شهریوماه و آغاز دروس این نهاد علمی حوزوی از 26 شهریورماه خبر داد.
 
وی با بیان این‌که در مراسم آغاز سال تحصیلی المصطفی، حضرت آیت‌الله سبحانی سخنرانی خواهد کرد، افزود: طلاب، اساتید و فضلای المصطفی در طول سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان از بیانات ارزشمند این فقیه وارسته بهره می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به این‌که سالانه هزار نفر از جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه فارغ التحصیل و هزار نفر نیز برای ورود به آن پذیرش می‌شوند، گفت:‌ نزدیک صد رشته در مقاطع پنج‌گانه المصطفی تدریس می‌شود.

وی از اضافه شدن پنج رشته تخصصی به رشته‌های دکتری و چهار رشته در سطح چهار المصطفی خبر داد و اظهار داشت: رشته‌های تحصیلی المصطفی چهار هدف کلی تربیت مبلغ، مدرس، محقق و مدیر را دنبال می‌کند و برخی رشته‌ها هم به صورت ویژه به تربیت مبلغ اختصاص دارد.

رییس جامعةالمصطفی با بیان این‌که امروز المصطفی در برابر نیازهای بی‌پایان جهان قرار گرفته است، با اشاره به فرصت‌های بی‌بدیل و نیازهای کم‌نظیری که در عالم به وجود آمده، وظیفه طلاب، فضلا و اساتید برای پاسخ‌گویی به این نیاز بین‌المللی را فوق‌العاده سنگین ارزیابی کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی همچنین افزود: جمعیت هفت میلیاردی بشر مخاطب طلاب است و امروز ارزش‌های متعالی دین اسلام و معارف ارزشمند اهل بیت‌(ع) باید به همه آنها منتقل شود؛ این قله بلندی است که باید المصطفی آن را تعقیب کند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب و فضلای المصطفی باید از مراجع معظم و اساتید بزرگوار حوزه استفاده کنیم تا پیام دین خدا و ارزش‌های متعالی اسلام و انقلاب اسلامی و اندیشه‌های بلند امام خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب به تمام عالم منتقل شود.
 
وی با بیان این‌که المصطفی به هویت حوزه‌ای خود و اتصال به معارف بلند اهل بیت‌‌(ع)، مراجع معظم تقلید و عالمان بزرگوار حوزه افتخار می‌کند، گفت: پیام ما پیام علم، دانش، دین، اخلاق و فرهنگ است و این نیاز همه بشر و به نفع همه دولت‌ها و ملت‌ها است که این پیام عالی و جذاب را بشنوند. 
 
گفتنی است، مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه، پنجشنبه 24 شهریورماه از ساعت 8:30 تا اذان ظهر در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) به نشانی قم ـ خیابان 19 دی (باجک) ـ میدان جهاد برگزار می‌شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات