۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۹۲۲
حجت الاسلام میرتاج الدینی در همایش استاد شهریار:

اشعار عرفانی استاد شهریار حاصل هم‌نشینی ‌با علامه طباطبایی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: شهریار با علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان هم حجره بوده و اشعاری با مضامین قرآنی از سوی استاد نشان می دهد که رازهایی میان آن دو بزرگوار وجود داشته است.
استاد شهريار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش ملی بزرگداشت استاد شهریار و پاسداشت روز ملی شعر و ادب فارسی شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون پارلمانی رییس جمهوری در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در سخنانی با بیان این‌که اشعار استاد شهریار تجلی دین مداری، دوستداری اهل بیت و عرفان حقیقی آن شاعر پرآوازه معاصر بوده است، اظهار داشت: عشق به اهل بیت و عرفان، استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی را محبوب دل ها کرده است.

وی با تشریح بخش هایی از دوران زندگانی مرحوم استاد شهریار در تبریز و تهران خاطر نشان کرد: استاد در خانواده ای مذهبی از همان دوران کودکی با زمزمه های دینی، زبان باز کرده و محب اهل بیت بود که شعر هفت سالگی او نشانی از این علاقه به ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان این‌که استاد شهریار در تحصیل علوم دینی و حوزوی نیز از نوابغ روزگار بوده است، ادامه داد: مرحوم شهریار با علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان هم حجره بوده و اشعاری با مضامین قرآنی از سوی استاد نشان می دهد که رازهایی میان ان دو بزرگوار وجود داشته است.

وی با بیان این‌که مضامین دینی و قرآنی در اشعار استاد شهریار موج می زند، تصریح کرد: استاد در مضامین آثار ماندگار خود از قرآن مدد می‌گرفت و در تسکین مشکلات زندگی با کتاب وحی آرامش می یافت، چنان‌که در اشعار وی مفاهیم و معارف قرآن به صورت موجز و زیبا آمده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور شعرای متعهد و متدین را واسطه فیض الهی برای بشر دانست و گفت: ظهور شعرایی همچون استاد شهریار فرصتی برای کسب معرفت الهی برای بشریت است، تا بتواند با زبان رسا و زیبای شعر و ادب به سوی معنویت و عرفان حقیقی حرکت کند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی های اشعار استاد شهریار گفت: استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی به سه زبان زنده جهان جهان یعنی عربی، فارسی و ترکی آذری شعر سروده که کمتر شاعری توانسته در این حد آثاری ماندگار از خود به یادگار بگذارد.

همچنین پرویز آژیده، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به اشعار استاد شهریار با مضامین وحدت ملی اظهار داشتک آن استاد شعر و ادب ایران زمین، عاشق مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بود آمیختگی هویت اسلامی و ایرانی در مکتب استاد به وضوح قابل مشاهده است.

وی با اشاره به تاکید اشعار استاد شهریار بر وحدت ملی و اعلام انزجار از فرهنگ وارداتی غرب افزود: اشعار ترکی و فارسی استاد شهریار نشان از تعلق خاطر آن شاعر بلندمرتبه ایران اسلامی به همگرایی و وحدت ملی بوده است.

گفتنی است، همایش ملی بزرگداشت استاد شهریار شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعرا، ادبا و شهریارشناسان کشور و استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات