۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹
با حضور آیات استادی و مقتدایی؛

مراسم افتتاحیه دوره‌های تخصصی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه دوره‌های تخصصی فقه و اصول، تفسیر و کلام مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) در قم برگزار شد.
مراسم افتتاحیه دوره‌های تخصصی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد مراسم افتتاحيه دوره‌هاي تخصصي مرکز فقهي ائمه اطهار مراسم افتتاحيه دوره‌هاي تخصصي مرکز فقهي ائمه اطهار مراسم افتتاحيه دوره‌هاي تخصصي مرکز فقهي ائمه اطهار

  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه دوره‌های تخصصی فقه و اصول، تفسیر و کلام مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) پیش از ظهر امروز با حضور آیات رضا استادی، مرتضی مقتدایی، محمدجواد فاضل لنکرانی و جمعی از مدیران، استادان و دانش‌پژوهان این مرکز حوزوی برگزار شد.
 
براساس این گزارش، آیت‌الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان این‌که زمینه‌های مساعدی برای تحصیل طلاب فراهم شده است و شرط تأثیر یک روحانی هم ملا بودن است، تنها ملا بودن را کافی ندانست و افزود: طلبه باید افزون بر باسواد بودن، پاک باشد.

وی در ادامه بر ضرورت خودسازی و رعایت حد اعتدال در همه کارها تاکید کرد و با بیان این‌که انسان هر چقدر نقاط ضعف داشته باشد در جوانی می‌تواند آن را مرتفع کند، ابراز داشت: کاری که آغازش به اختیار انسان باشد پایانش هم به عهده او است.

در بخش دیگری از این مراسم، آیت‌الله محمدجواد فاضل، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) با بیان این‌که امروز پژوهش‌های مناسبی را آماده عرضه داریم که جای آن در حوزه‌های علمیه خالی است، گفت: رساله‌هایی که در این مجموعه تدوین شده است به تصریح خود فقها در بیرون از مجموعه تصمیم بر کتابت آن نداشته و چنین کاری را انجام نمی‌دادند.

وی با اشاره به بخش تخصصی کلام و بخش تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) که البته بخش تخصصی تفسیر امسال راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) تعامل و هماهنگی خوبی با شورای مدیریت و سیاست‌های حوزه دارد و امیدوارم با عنایت اساتید، مجموعه موفق‌تر از گذشته باشد.

همچنین در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام محمد قاضی‌زاده، مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) با اشاره به برنامه‌های سال جدید این مرکز حوزوی اظهار داشت: از این پس هر طلبه‌ای که در یک درس اصول یا یک درس فقه شرکت ‌کند، موظف است دو جلسه دو ساعته کلاس حواشی اصول و دو جلسه دو ساعته کلاس حواشی فقه را هم بگذراند.

مدیر آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) با اشاره به دعوت از اساتید راهنما برای رفع اشکال دانش‌پژوهان مرکز افزود: پس از گذراندن حواشی فقه و یا اصول و مطرح شدن آن از سوی طلاب در جلسه درس استاد، جمع‌بندی نهایی انجام شده و اشکال‌های طلاب در این‌باره از سوی استاد مربوطه برطرف می‌شود.
 
وی همچنین با اشاره به برگزاری کلاس‌های قواعد فقهیه و رجال هفته‌ای دو ساعت، این نحوه برگزاری را سبب فراموش شدن مباحث گذشته دانست و تصریح کرد: از این پس کلاس‌های قواعد فقهی و رجال در طول هفته و در دو کلاس یک ساعته برای طلاب برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) برگزار ‌شد، خدمات و فعالیت‌های حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری، معاون پیشین این مرکز تخصصی حوزوی با اهدای لوح تقدیری مورد تجلیل قرار گرفت. /920/پ202/ع

ارسال نظرات