۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۲۹۹۵
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی خواست ملت های منطقه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را خواست ملت های منطقه دانست و از دل بستن برخی گروه های لبنان به پشتیبانی آمریکا برای بهبود اوضاعش انتقاد کرد.
سيد هاشم صفي الدين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با انتقاد از تکیه کردن برخی از گروه های لبنانی به پشتیبانی آمریکا و تحولات منطقه برای بهبود اوضاعش در این کشور، گفت: تحولاتی که در منطقه در حال رخ دادن است به تحقق یافتن عزم و اراده ملت ها منجر خواهد شد و خواست واقعی ملت ها، مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، قضیه فلسطین را معیار و ملاکی برای تشخیص حرکت جنبش ها در راستای درست دانست و گفت: هر جنبش یا انقلاب یا انتفاضه ای اگر در راستای منافع فلسطین و در رویارویی با دشمن صهیونیستی باشد، برحق است و ما در کنار آن ایستاده ایم و همه فشارها و پیامدهای این جانبداری را متحمل خواهیم شد.

وی با تاکید بر این امر که دخالت جویی های آمریکایی و غربی در لبنان و منطقه همواره در چارچوب حفظ منافع رژیم صهیونیستی بوده است، اعلام کرد که ما هب هرگونه دخالت جویی غربی یا آمریکایی در هر یک از جنبش ها به دیده شک و تردید می نگریم و افزود: هرگاه غرب در جایی دخالت کند باید بدانیم که به دنبال منافع خود است نه منافع ملت ها و جنبش های مردمی؛ چراکه ملت ها همواره از گزینه مقاومت و بازدارندگی حمایت می کنند.

سید هاشم صفی الدین با اشاره به کج فهمی و سطحی نگری جریان 14 مارس در لبنان نسبت به مقاومت، گفت: آنها یا ماهیت مقاومت را درک نکرده اند و یا در اثر وعده های آمریکایی و غربی یا طمع ورزی های پوچ خود، غافل مانده اند. آنها باید بدانند که مقاومت قدرت مندتر از هر زمانی است و به فرهنگی فراگیر تبدیل شده است و همواره آماده دفاع از اصول، اولویت ها و سلاح خویش است./981/ب902/گ
ارسال نظرات