۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۱۸۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

غنا و عمق دانش‎ نهج البلاغه نشانگر جامعیت این کتاب ارزشمند است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که تنوع موضوعی در معارف نهج البلاغه در هیچ کتاب دیگری دیده نمی‌شود، گفت: غنا و عمق دانش‎هایی مطرح شده در نهج البلاغه نیز خود از عوامل جامعیت بخشیدن به این کتاب است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در همایش «در سایه سار نهج البلاغه» که در گرگان برگزار شد با اشاره به جایگاه نهج البلاغه در دنیای اسلام گفت: نهج البلاغه کتابی است که برخلاف سایر کتب روایی و حدیثی، پای را از دایره معتقدان به تشیع و بلکه دین اسلام، فراتر نهاده و بسیاری از دانشمندان سایر ادیان و مکاتب را به خود جذب کرده است.

وی، نهج البلاغه را گنجینه ای سخنان شخصیتی بی نظیر در این عالم هستی دانست و افزود: مأنوس‌شدن با این گنجینه الهی انسان را به کمال و سعادت حقیقی رهنمون می سازد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد، گستردگی و عمومیت مباحث مطرح شده در نهج البلاغه را سبب دوچندان شدن تأثیرگذاری این کتاب ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: عناوین و موضوعات مطرح شده این کتاب آن چنان گسترده و متنوع است که به سختی می‎توان همه آن‎ها را در چند بخش کلی قرار داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که تنوع موضوعی در معارف نهج البلاغه در هیچ کتاب دیگری دیده نمی شود، تصریح کرد: غنا و عمق دانش‎هایی مطرح شده در نهج البلاغه نیز خود از عوامل جامعیت بخشیدن به این کتاب است.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود تقوای الهی در زندگی فردی نسل جوان را نخستین گام برای آموزش و تربیت دینی نسل امروز دانست و خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از تعالیم دینی فرزندان خود را با آموزه های دینی بیشتر آشنا کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که تعلیم و آموزش بخش مهمی از نامه‌ی امام علی(ع) خطاب به امام حسن مجتبی(ع) است، گفت: فضاسازی صحیح برای تعلیم و تربیت یک اصل بسیار مهم برای مربی است تا دریافت درست روش‌های تعلیمی و تربیتی توسط تعلیم‌گیرنده تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به این که تقوا مهم‌ترین جنبه حفاظتی در انسان است و باید با آموزش صحیح از کودکی تا بزرگسالی تلاش شود تا این امر در وجود افراد جامعه نهادینه شود، افزود: تقوا ضامن اجرای احکام الهی و ایجاد جامعه‌ای عاری از ظلم و فساد است.

حجت الاسلام ولی نژاد در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که داشتن تقوای الهی انسان را از انحراف باز می‌دارد، خاطرنشان کرد: تقوای الهی همچون سد محکمی در برابر هر‌گونه خطا و گناه است./950/پ202/س
ارسال نظرات