۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۴۱۲
مدیر حوزه های علمیه گیلان:

مهم ترین وظیفه روحانیت، جهاد برای پرورش اخلاقی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه گیلان، مهم ترین وظیفه روحانیت را جهاد برای پرورش اخلاقی جوانان دانست.
مرکز مديريت حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام عبدالله رحمان زاد، مدیر حوزه های علمیه گیلان امروز در همایش مبلغان دینی فعال در مدارس که در حوزه علمیه صالح آباد رشت برگزار شد، اظهار داشت: نیازهای مختلف انسان در دوران جوانی پدیدار می شود و جوانان در این دوران نیازمند پرورش اخلاقی و معنوی هستند.

مدیرحوزه های علمیه گیلان، وظیفه قشر روحانیت را در جهت دهی به امیال جوانان در جهت فطرت پاک انسانی بسیار خطیر خواند و خاطر نشان کرد: مهم ترین وظیفه روحانیت، جهاد برای پرورش اخلاقی جوانان است.

وی، مطالعه گسترده و آشنایی با روحیات جوانان را از ملزومات هنر تبلیغ دین برشمرد و گفت: مبلغان دینی باید در کنار مطالعه علوم دینی مطالعات آزاد گسترده داشته باشند تا با علوم و مقتضیات تبلیغ روز آشنا شوند.

حجت الاسلام رحمان زاد اذعان کرد: روحانیان اگر مجهز به علوم روز نباشند و نتوانند با جوانان تعامل درستی برقرار کنند، نه تنها در جوانان معرفت افزایی نمی کنند بلکه در جهت گمراهی قشر جوان ممکن است گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه گیلان، توجه به سه فن مدیریت تبلیغ، علم تبلیغ و هنر تبلیغ را از عوامل موفقیت مبلغان برشمرد و گفت: انس با منابع استخراج علوم دینی و در راس آنها قران و حدیث مبلغ را در تبلیغ دین توامند می کند.

وی، داشتن سعه صدر را از دیگر ویژگی های مبلغ نمونه اعلام و اظهار داشت: مبلغ باید با رفتار خود بر قلوب جوانان حکومت کند تا آنها در رابطه با مشکلات و دغدغه های ذهنی خود به راحتی با مبلغان مشورت و درد دل کنند.

حجت الاسلام رحمان زاد در پایان با بیان این که قدم اول در تزکیه دیگران، پاک سازی نفس خود از انواع آلودگی ها است، تصریح کرد: باید با اخلاقی برگرفته از سیره معصومین (ع) کاری کنیم تا محبت اهل بیت (ع) را در دل جوانان قرار دهیم.

گفتنی است، در طرح راه اندازی مدارس وابسته به حوزه، مبلغان خواهر و برادر با حضور در این مدارس دانش آموزان را در پاسخ به شبهات، کسب علوم دین و مبارزه با تهاجم فرهنگی مشاوره و راهنمایی می کنند./950/پ202/ص
ارسال نظرات