۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۳۶۸۵
معاون بین الملل حوزه های علمیه:

نهادهای حوزوی وارد عرصه فعالیت بین المللی شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه گفت: حضور مؤسسات و نهادهای حوزوی در عرصه های بین المللی سبب تولید محصولات پژوهشی بر اساس نیازهای دینی خارج از کشور می شود.
حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه


حجت الاسلام محمد حسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: معاونت بین الملل حوزه های علمیه آماده همکاری با نهادها و سازمان های حوزوی است که آمادگی ورود به عرصه های بین المللی را دارند.

وی در ادامه افزود: یکی از آرزوهایی که داشتیم این بود که مراکز مختلف حوزوی همچون دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه باقرالعلوم و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) رویکرد بین المللی داشته باشند.

حجت الاسلام زمانی با بیان این که لازم است نهادهای حوزوی واردعرصه های بین المللی شوند، اظهار داشت: این رویکرد بین المللی سبب می شود تا محصولات علمی و پژوهشی و دستاوردهای نرم افزاری این مراکز بر اساس نیازهای بین المللی تهیه، تدوین و تولید شود، از سوی دیگر فارغ التحصیلان این مراکز بر اساس نیازهای بین المللی تربیت شوند تا بتوانند در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی خاظر نشان کرد: افتتاح نخستین دوره آموزشی مبلغان خارج از کشور در دفتر تبلیغات اسلامی سبب مسرت و خوشحالی معاونت بین الملل حوزه های علمیه شد و این معاونت آماده همکاری با نهادها و سازمان های حوزوی است که آمادگی ورود به عرصه بین المللی را دارند.

وی در پایان گفت: معاون بین الملل حوزه های علمیه با گذشت دو سال از شروع فعالیت خود، هماهنگی ها و رایزنی هایی در این زمینه انجام داده است و هر جا که نیاز بوده کمک کرده است.

شایان ذکر است،‌ مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل با مشارکت موسسه فرهنگی آلاء راه اندازی شده است و مدیریت و راهبری آن مرکز نیز بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است./919/ت303/ع

ارسال نظرات