۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۶۵۶
حزب الله لبنان:

مقاومت فلسطینی رژیم صهیونیستی را به تسلیم ذلت بار در برابر خواسته های خود واداشت

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان توافق به دست آمده میان حماس و رژیم اشغالگر صیهونیستی برای تبادل بیش از هزار اسیر فلسطینی با یک اسیر صهیونیست را تبریک گفت و این توافق را پیروزی بزرگی برای مقاومت در فلسطین دانست.
پرچم حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، امروز با صدور بیانیه ای در واکنش به سخنان روز گذشته خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) مبنی بر توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا، اعلام کرد: باری دیگر، مقاومت در فلسطین اشغالی پیروزی بزرگ و فرخنده ای به دست آورد و رژیم خودکامه صهیونیستی را تسلیم ذلت بار در برابر منطق و خواسته های خود واداشت.

این بیانیه توافق به دست آمده را به ثمر نشستن خون شهدای مقاومت و فداکاری ها و ایثارگری های آنها دانست و افزود: این رخداد فرخنده نشانگر آن است که مسیر مقاومت در لبنان و فلسطین و دیگر مناطق جهان عربی و اسلامی به گونه ای ملموس کارآیی و اثربخشی خود را در بازپس گیری خاک های اشغالی و آزادسازی اسیران و حفظ آزادی، عزت، کرامت و استقلال امت به اثبات رسانده است.

حزب الله لبنان با ابراز سرور و خشنودی خود از این پیروزی جدید مقاومت فلسطین و تقدیر و تمجید از آزادسازی تمامی اسیران زن فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی، این دستاورد بزرگ را به سران و مجاهدان و همراهان جنبش حماس، و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی و ملت فلسطین و اسیران این سرزمین تبریک گفت.

این بیانیه، توافق به دست آمده میان حماس و رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را خط بطلانی نهایی بر امکان پذیر دانستن هرگونه پیشرفت و بازپس گیری هر یک از حقوق از دست رفته از راه مذاکره یا توسل به جامعه بین الملل و قدرت های بین المللی، دانست و افزود: امیدواریم که مقاومت با تلاش و جهاد خود، سایر اسیران فلسطینی را نیز آزاد کند.

حزب الله لبنان به همین مناسبت، همه ملت های عربی و اسلامی را به روی آوردن بیش از پیش به گزینه مقاومت که هر بار ثابت کرده است که تنها راه برای بازستاندن حقوق و آزادسازی اسیران و سرزمین اشغالی و حفظ مقدسات است، فراخواند.

گفتنی است که خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، شامگاه گذشته با اعلام توافق این جنبش با رژیم صهیونیستی برای تبادل اسیران فلسطینی با گلعاد شالیت، نظامی 24 ساله صهیونیست که در تابستان 2006 به اسارت نیروهای مقاومت درآمده بود، گفت: بنابر این توافق، هزار و 27 فلسطینی زن و مرد در دو مرحله آزاد خواهند شد.

وی با ابراز اینکه مبادله اسیران فلسطینی با یک نظامی صهیونیست با میانجی گری طرفین مصری و آلمانی صورت می بندد، افزود: تبادل اسرا در دو مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول آن با رسیدن شالیت به آلمان، 450 اسیر طی یک هفته آینده آزاد خواهند شد و مرحله دوم این مبادله نیز دو ماه پس از اجرای مرحله اول با رسیدن شالیت به اسراییل، اجرا خواهد شد و در قالب آن 550 نفر از اسرای فلسطینی باقی مانده در زندان های صهیونیستی آزاد خواهند شد.

خالد مشعل همچنین اعلام کرد که تمامی 27 اسیر زن فلسطینی مشمول این مبادله هستند و گفت: هیچ اسیر زن فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند و همچنین در مرحله اول این مبادله، 315 نفر از اسرای محکوم به حبس های طولانی مدت آزاد خواهند شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات