۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۹۹۱
حدیث ولایت (1)/حجت الاسلام خرسند:

القای حکومت آخوندی و آخوند حکومتی تفکری انحرافی و نتیجه آن جدایی دین از سیاست است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، با تاکید بر اینکه دشمنان همواره از روحانیت شیعه ضربه خورده اند،‌ القای مطالبی از جمله آخوند حکومتی و حکومت آخوندی را یک تفکر انحرافی و پیامد آن را جدایی دین از سیاست دانست.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم،‌ بیانات مهم ایشان در جمع حوزویان را متذکر شد و خواستار واکاوی ابعاد مختلف بیانات ایشان شد.

وی با اشاره به ترفندهای دشمنان برای محروم کردن نظام از ظرفیت روحانیت و حوزه های علمیه بیان داشت: اگر تاریخ روحانیت شیعه مرور شود به این مساله بر می خوریم که روحانیت شیعه در طول تاریخ حیات خود مورد هجمه دشمنان اسلام بوده است.

امام جمعه کازرون گفت: البته بعد از انقلاب اسلامی به جهت اینکه روحانیت موفق به تشکیل حکومت شد و نظام مقدس اسلامی بر پایه ولایت فقیه شکل گرفت این دشمنی ها بارزتر و بیشتر شده است.

حجت الاسلام خرسند با اشاره به اینکه دشمنان ضربه های بسیاری از روحانیت خورده اند، گفت: از این رو آنها به دنبال این هستند که تفکر متحجرانه ای را جا بیندارند که اگر روحانیت در مسائل اجرایی وارد شود قداست آن شکسته می شود و بهتر این است که وارد مناصب حکومتی نشوند تا حرمت شان حفظ شود.

وی ابراز داشت: این یک تفکر انحرافی و نتیجه آن جدایی دین از سیاست است و این تفکر را ما قبول نداریم،‌ حضرت امام بیش از هر عالم و مجتهدی در مسائل سیاسی ورود کردند و البته بیش از هر کسی نیز محبوب مردم بودند.

این فعال سیاسی گفت:‌ ‌اگر مردم ببینند روحانیت بر اعتقادات خود راسخ ایستاده اند و دچار تجملات و تشریفات دنیوی نشده اند و عالم به زمان باشند و خود را وقف خدمت به خدا و خلق کنند همیشه محبوب مردم بوده و هستند و امروز نیز این گونه است.

وی تاکید کرد: مراجع عظام تقلید همیشه م‍ؤید نظام بوده اند و در خصوص مسائل نظام نظر می داده اند امروز محبوب ترین شخصیت ها و چهره ها در جامعه علما و مراجع دینی هستند.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: اینها به دنبال جایگزین کردن سیاست مداران آلوده به جای سیاستمداران دیندار در صحنه اداره جامعه هستند و روحانیت نیز امتحان خود را به خوبی پس داده و مردم نیز از عمق وجود علاقمند علما و روحانیت هستند.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: البته باید این تفکر و شبهه را که دشمن به ویژه در مراکز علمی و دانشگاهی مطرح می کند با استدلال و به صورت منطقی پاسخ داده شود.

وی بیان داشت: یکی از برکات سفر رهبری فرمایشاتی بود که در این زمینه داشتند و باید با بررسی و واکاوی ابعاد مختلف بیانات ایشان در مجامع حوزوی به سمع طلاب و روحانیان رسیده شود تا رهنمودها و فرمایشات ایشان به فراموشی سپرده نشود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه نظام اسلامی را محصول تفکر روحانیت دانست و با بیان اینکه روحانیت نمی تواند خود را از نظام جدا بداند، به فرمایشی از امام راحل اشاره و‌ حفظ نظام را از اوجب واجبات ذکر کرد.

حجت الاسلام خرسند ادامه داد: در این میان دولت ها و جریاناتی که وارد ارکان حکومتی می شوند شاید دچار اشتباهات و انحرافاتی هم بشوند،‌ اما ظرفیت نظام به اندازه ای بالاست که نظام اینها را در خود هضم می کند،‌ مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود در کرمانشاه به این مساله اشاره داشته اند.

وی بیان داشت: روحانیت علاوه بر اینکه در نظام حضور دارد اما بهترین منتقد و ناظر بر عملکرد مسوولان است، همیشه صادقانه ترین و صریح ترین انتقادات را نسبت به عملکرد مسؤولان و دولت ها شخص مقام معظم رهبری و همچنین مراجع و علما داشته اند.

وی بیان کرد: این گونه نیست که چون روحانیت در درون نظام حضور دارد توجیه گر است، ‌این گونه نبوده و نیست، روحانیت حفظ نظام را یک تکلیف می داند در عین حال انتقادات را نیز خالصانه و با صراحت بیان کرده و می کند،‌ این رویه روحانیت بوده است چون وابسته به دولت ها نبوده و نیست.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: وابستگی به دستگاه امام زمان افتخار حوزه است و همین استقلال باعث شده که حوزه همیشه آزادانه موضع گرفته است و ولایت فقیه نیز از برکات استقلال روحانیت بوده که همیشه مدافع دین خدا و حقوق مردم است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات