۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۴۴۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

افزایش شناخت مردم با فرهنگ انتظار راه خنثی سازی تبلیغات فرقه های ضاله است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: راهکار مقابله با اندیشه های انحرافی و فرقه های ضاله در جامعه اسلامی، افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدویت است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


بخ گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جلسه هیأت مدیره بنیاد مهدویت استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، به آسیب ها و چالش های مهدویت اشاره و خاطر نشان کرد: راهکار مقابله با اندیشه های انحرافی و فرقه های ضاله در سطح جامعه اسلامی، افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار و مهدویت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بر برگزاری گفتمان های دینی با محوریت مهدویت تاکید کرد و افزود: برگزاری تریبون های آزاد و جلسات پرسش و پاسخ باعث شده دانش آموزان و دانشجویان ما از موضوع انتظار و مهدویت استقبال بسیار خوبی داشته باشند.

وی با بیان این که ما نباید اجازه دهیم سؤالات پیرامون مهدویت در ذهن جوانان و نوجوانان ما تبدیل به بحران شود، بیان داشت: شکل‏گیرى گروه‏هاى انحرافى و ظهور مدعیان مهدویت موجب شده که بعضى ها در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است و همه ما وظیفه داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر این موضوع اختصاص دهیم، افزود: امروز جهان تشنه تشیع و مهدویت است چرا که مهدویت تنها مکتبی است که برای آینده جهان برنامه دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان‌های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که عاشورا و مهدویت حافظ اسلام در طول تاریخ هستند و به نوعی روح جاری در دین اسلام محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز پاسداشت اندیشه مهدویت یک ضرورت مهم در جامعه اسلامی محسوب می‌شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: در دنیای امروز هر روز شبهات و سؤالات جدیدی درباره ابعاد مختلف دین مقدس اسلام برای قشرهای مختلف به ویژه جوانان مطرح می‌شود، از این رو ضروری است در کانون‌های بحث و انتقاد مذهبی به این شبهات و سؤالات پاسخ داده شود.

حجت الاسلام یاری با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ انتظار افزود: مهم ترین وظیفه منتظران ظهور در عصر غیبت، نهادینه کردن فرهنگ انتظار، اخلاق و مهدویت در جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: بشر امروز با وجود پیشرفت در زمینه های مختلف علمی همچنان گرفتار ظلم، ستم و بی عدالتی است و تشنه ظهور منجی است.

حجت الاسلام یاری، اعتقاد به مهدویت را از افتخارات شیعیان دانست و بر معرفی امام زمان مهدی موعود(عج) به جهانیان تاکید کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات