۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۷۱۶
آیت الله طبرسی:

پاسخگویی به شبهات از رسالت های مهم حوزه و روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، شناسایی و پاسخگویی به شبهات را یکی از رسالت های مهم حوزه و روحانیت دانست و گفت: حضور روحانیت در صحنه سبب عقب نشینی دشمنان اسلام و انقلاب خواهد شد.
آيت الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم اعطای حکم مدیریت حوزه علمیه استان با بیان این که نقش آفرینی ارزش‌های اسلامی در دنیا به برکت حوزه‌های علمیه و روحانیت است، گفت: دشمنان نظام اسلامی امروز به نقش تأثیر‌گذار حوزه و روحانیت پی‌برده‌اند.

وی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه علمیه از پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه مصومین(ع) نیابت دارد و اگرچه امروز پیامبر و امامان معصوم حضور ندارند، علما و حوزه‌های علمیه حضور دارند و در حقیقت حوزه‌های علمیه و روحانیت رکن سوم خاتمیت هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به گسترش روز افزون و بی حدو حصر برخی مکاتب الحادی و فرقه‌های ضاله نظیر شیطان پرستی اشاره کرد و با بیان این که این گروه های انحرافی تنها به دنبال نسخ ارزش های اسلامی ما هستند، خاطرنشان کرد: امروز مبارزه جدی با این گونه فرقه‌های نوظهور یکی از وظایف مهم روحانیت است.

آیت الله طبرسی حضور روحانیت در صحنه را در چنین شرایطی یک ضرورت دانست و ادامه داد: روحانیت باید با ارتباط بیشتر با نسل جوان آنها با نقشه های شوم دشمن آگاه ساخته و زمینه خنثی سازی ترفند های دشمن را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز روحانیت باید با شجاعت در برابر شبهات ایستادگی کند و با قدرت به این شبهات پاسخ دهد، ادامه داد: حکومت اسلامی در مقابل همه حکومت های غیر خدا ایستاده است.

آیت الله طبرسی با مثبت ارزیابی کردن وضعیت حوزه های علمیه در کشور، گفت: خوشبختانه مدارس علمیه کشور از یک شرایط مناسبی نسبت به گذشته برخوردار هستند و این فرصت مناسبی برای پرورش طلاب مجرب و با استعداد است.

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه وظیفه بسط و گسترش فرهنگ شیعی را در جامعه اسلامی برعهده دارد، ادامه داد: امروز طلاب و روحانیان باید تلاش کنند تا همواره آیینه تمام نمای اهل بیت(ع) باشند.

گفتنی است، در پایان این جلسه حکم سه ساله حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران به وی اعطاء شد./950/پ202/ع

ارسال نظرات