۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۸۸۱
مسؤول فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان:

اجرایی نشدن طرح کرسی‌های آزاد اندیشی نشانه ضعف است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را سبب از بین بردن القاعات دشمنان در افکار و عقاید جوانان دانست و اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی می تواند نقشی مهم در از بین بردن توطئه های دشمنان و واکسینه کردن افکار جوانان داشته باشد.
کرسي آزاد انديشي
علیرضا مخبردزفولی، مسؤول شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های خوزستان، اظهار داشت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها باید به عنوان دغدغه اصلی ما مسئولان فرهنگی باشد.

مسؤول شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی خوزستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، گفت: برگزار نکردن کرسی‌های آزاد اندیشی به صورت رسمی در دانشگاه‌های استان، نشانه ضعف است؛ از این رو باید ضعف را بررسی و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: آیین‌نامه کرسی‌های آزاد اندیشی از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که در این آیین‌نامه، کرسی‌های آزاد اندیشی به این صورت عنوان شده، که در آن نشست‌ها درباره یک شبهه سخنرانی می‌شود و 3 دانشجوی منتقد و 3 دانشجوی موافق در فضای کاملا علمی و آزاد به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند و در هر جلسه یک موضوع سیاسی، اجتماعی، دینی و مذهبی و غیره بررسی می‌شود.

رییس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و آموزش عالی خوزستان با بیان این ‌که کرسی‌های آزاداندیشی نشست‌هایی است که در آن دانشگاهیان آزادانه، نظام‌مند، منطقی و عالمانه به اظهارنظر و تبادل آراء و گفت‌ و گو می‌پردازند، افزود: دشمنان در این چند سال اخیر با شدت در تلاش برای منحرف کردن فکار و عقاید جوانان به ویژه دانشجویان هستند، از این رو برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی می تواند نقشی مهم در از بین بردن توطئه های دشمنان و واکسینه کردن افکار جوانان داشته باشد.

وی تصریح کرد: مسؤولان فرهنگی باید فعالیت های فرهنگی را به عنوان اصل تلقی کرده و این گونه فعالیت‌ها را به عنوان حاشیه در نظر نگیرند.

این فعال عرصه فرهنگی، با بیان این‌که ما باید دیدگاه فرهنگی داشته باشیم، اذعان داشت: مسؤولان باید دغدغه فرهنگی داشته باشند و برای ارتقاء این نوع فعالیت‌ها تلاش بیشتری کنند.

این فعال عرصه فرهنگی، با بیان این‌که استان خوزستان دارای 80 مرکز آموزشی و بیش از 25 هزار دانشجو است، بیان داشت: این شورا در اواخر سال 89 تشکیل شد و هدف آن ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سطح استان بوده است.

رییس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی خوزستان، با اشاره به پتانسیل موجود در دانشگا‌ه‌ها گفت: مسئولان فرهنگی می‌توانند از این پتانسیل جهت ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنند.

وی با اشاره به سیزدهم آبان ماه جاری، تصریح کرد: این روز را به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری کرده و با توجه توجه به خیز بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده، راهپیمایی یوم الله 13 آبان سال جاری باید با شکوه تر و متفاوت تر از سال گذشته برگزار شود؛ از این رو دانشجویان باید به عنوان قشر تحصیل کرده جامعه در این راهپیمایی حضور بهم رسانده و مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز وظیفه دارند از این گونه فعالیت‌ها به صورت مادی و معنوی حمایت کنند.

مخبر دزفولی، در پایان سخنان خود، با اشاره به برنامه های اجرایی در دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در دهه ولایت از قربان تا غدیر است که در این دهه مسابقات کتاب‌خوانی و دیگر برنامه‌های فرهنگی به اجرا در می آیند./9465/ت302/ص
ارسال نظرات