۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۲۸۵

دوره آموزشی روحانیان طرح هجرت زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه زنجان از برگزاری دوره آموزشی و تخصصی روش بیان احکام ویژه روحانیان طرح هجرت بلند مدت خبر داد.
دوره آموزشی روحانیان طرح هجرت زنجان برگزار شد
حجت‌الاسلام‌ حسن بیات، مدیر استانی حوزه علمیه زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: دوره آموزشی روش‌های بیان احکام ویژه روحانیان طرح هجرت بلند مدت این استان با هدف ارائه مهارت‌های تدریس و دانش افزایی مبلغان برگزار شد.

وی با بیان این‌که ارایه مباحث علمی و اعتقادی و همچنین راهکارهای نوین تبلیغ مبانی دین به ویژه در حوزه تبیین احکام الهی از مهم‌ترین اهدف این دوره بوده است، خاطر‌نشان کرد: این دوره آموزشی با حضور 43 نفر از مبلغان طرح هجرت استان همراه بود.

حجت الاسلام بیات تقویت مهارت تدریس، آشنایی و کسب تجربه در تبلیغ، ارایه سیاست‌های اصلی مدیریت حوزه در بخش تبلیغ و تاکید بر آموزش احکام و اعتقادات به ویژه در بخش نماز و قرآن را از دیگر اهداف برگزاری این دوره تخصصی برشمرد.

مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون بیش از 850 طلبه برادر حوزه های علمیه زنجان در پایه های اول تا دهم مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: برای جلوگیری از مهاجرت روحانیان بومی استان، با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور به دنبال راه اندازی کرسی های درس خارج فقه و اصول برای ادامه تحصیل فارغ التحصیلان حوزوی استان هستیم.

حجت الاسلام بیات با اشاره به توجه ویژه مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان به آشنایی طلاب با اصول تحقیق و پژوهش در دوران تحصیل تصریح کرد: برگزاری کارگاه های پژوهشی ویژه طلاب و تنظیم دروس تکمیلی از پایه اول تا دهم از مهمترین برنامه های مرکز در سال تحصیلی جاری است.

وی با بیان اینکه طلاب زنجانی در دوران تحصیل علوم حوزوی با مبانی علوم روز از جمله با رایانه و اینترنت آشنا می شوند، گفت: افزون بر این طلاب با مهارت های لازم در خوشنویسی، علوم قرآنی، جامعه شناسی و روان شناسی و روش های تحقیق آشنا می شوند.

وی تدوین برنامه های مختلف تحقیقی و پژوهشی ویژه طلاب پایه های 1 تا 10 را از دیگر برنامه های این مرکز دانست و گفت: برنامه های پژوهشی به گونه ای است که هر یک از طلاب در سال جاری، بایستی حداقل یک اثر مکتوب پژوهشی تدوین و ارایه کنند./‌935/پ202/س
ارسال نظرات